י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התמודד לכנסת עם בוגי יעלון

הותר לפרסום: זהו איש העסקים שמואשם בהעברת מידע לגורמים איראנים

יעקב אבו אל-קיעאן, הוא האזרח הישראלי תושב הפזורה הבדואית שנעצר לאחר שהעביר מידע לגורמים איראנים - כך התיר היום השב"כ לפרסום | אבו אל-קיעאן, אשר מקורב לאישי ציבור בישראל, עמד בקשר ממושך עם ח'יידר אלמשהדאני, המשמש כאיש קשר של גורמי מודיעין איראנים

הותר לפרסום: זהו איש העסקים שמואשם בהעברת מידע לגורמים איראנים
יעקב אבו אל-קיעאן צילום: מתוך פייסבוק

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) התיר היום (שני) לפרסום את פרטי הפרשה הביטחונית שפרטים ממנה נחשפו בימים האחרונים. ב-10 ביוני נעצר לחקירה משותפת של השב"כ והמשטרה, יעקב אבו אל-קיעאן, אזרח ישראלי תושב חורה שבנגב, בחשד כי עמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין איראנים, להם אף העביר מידע.

החקירה העלתה כי אבו אל-קיעאן, אשר מקורב לאישי ציבור בישראל, עמד בקשר ממושך עם ח'יידר אלמשהדאני, המשמש כאיש קשר של גורמי מודיעין איראנים. במסגרת הקשר העביר לו אבו אל-קיעאן עדכונים על המתרחש בישראל.

כמו כן, הקשר בין השניים נסוב, בין היתר, גם על הזדמנויות עסקיות לכאורה במדינות ערביות באזור. עוד עלה בחקירה כי אבו אל-קיעאן ביקש בשלב מסוים להיפגש עם גורמים נוספים מטעמו של ח'יידר, תוך שהבין שמדובר בגורמים איראנים, ואף שם דגש על חשאיות וסודיות הפגישה המתוכננת בין הצדדים.

בסופו של דבר, על אף רצונו ונכונותו של אבו אל-קיעאן פגישה זו לא התקיימה. חקירתו של אבו אל-קיעאן הסתיימה, והיום (שני) הוגש על ידי פרקליטות מחוז דרום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום חמור בגין מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב.

משירות הביטחון הכללי נמסר: "החקירה הנוכחית הנה חלק מפעילות מערכת הביטחון בישראל בשנים האחרונות, אל מול מאמצי איראן וארגון חיזבאללה, לגייס גורמים בישראל ובחו"ל על מנת לקדם פגיעה באישים בכירים במערכת הביטחונית המדינית וכן לטובת איסוף מודיעין".

על פי כתב האישום, במסגרת הקשרים העסקיים של אל-קיעאן, נוצר קשר בינו לבין האזרח עיראקי, המתגורר בתורכיה ובעיראק. לקראת הבחירות שהיו בישראל, הצטרף אל-קיעאן לרשימת תל"מ, ופרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונות עם בכירים בתל"מ ובכחול לבן, שביניהם בוגי יעלון ובני גנץ ובשיחות עם ח'יידר, פיאר הנאשם את עצמו, טען כי הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות במדינה, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע פעולות תקיפה בקרוב.

על פי כתב האישום, במספר רב של מועדים, מסר הנאשם לח'יידר מידע שנודע לו, בישראל, אודות פעילותם של כוחות הבטחון בישראל, פעילותו של שר הבטחון בני גנץ, ועסקאות צבאיות שנעשו בין ישראל לארצות הברית ועוד, מידע שנודע לנאשם מהתקשורת, או מקשריו עם אנשים שונים בישראל. על פי כתב האישום, הנאשם עשה כן, על מנת להעלות את ערכו בעיני האיראנים ולקבל תמורה עבור המידע שמסר, שכן ח'יידר אמר לנאשם, כי יש אנשים בכירים מטהראן שמתעניינים בו ורוצים לפגוש אותו.

בין היתר, הודיע אל-קיעאן כי שר הבטחון בני גנץ, אשר כונה בתכתובת "הבחור שאצלנו", חזר מאמריקה, כי סיכם על מכירה וקניה מהאמירויות, וכי ישמע עוד דברים חדשים בעוד מספר ימים, וכן סיפר לו על מפגשים בין ישראל, סעודיה והאמירויות. במהלך שיחה זו, הודיע ח'יידר לאל-קיעאן כי דיווח הלאה את מה שסיפר לו, וכי התבקש לפנות אליו , ולבקש ממנו כי יגדיר את מיקומו העדכני של שר הביטחון. השניים המשיכו להיות בקשר ואל-קיעאן המשיך לעדכן בידיעות שונות אודות ההתנהלות של כוחות הביטחון והממשלה.

במהלך הקשר, ניסו השניים לתאם מפגש עם האיראנים, בהסכמת אל-קיעאן ובעידודו, במדינות שונות, החל מעיראק, ירדן, תורכיה ומדינות אחרות, אך ללא הצלחה. כאשר ניסו לתאם מפגש בדובאי, הודיע ח'יידר לנאשם כי בקשתו לויזה לנסיעה לדובאי סורבה וביקש את סיוע אל-קיעאן מול השב"כ, אשר הבטיח שיסייע לו.

מכתב האישום עולה, כי השניים בשיחות ובקשר ביניהם לאורך הזמן, ניסו להסוות את מהות הקשר ביניהם בכך שדיברו גם על מסחר, באופן שנחזה להיות כאילו הקשר ביניהם תמים, והתכנון למפגש עתידי הוא על רקע מסחרי. כמו כן, לא העלו על הכתב חלק ניכר מהשיחות ביניהם, אלא דיברו בוואטצאפ.

בכתב האישום צוין, כי הנאשם במעשיו, קיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ עבור איראן, ואין לו הסבר סביר לכך. בנוסף, מסר הנאשם ביודעין לאויב או בשבילו, ידיעה שעלולה להיות לתועלת האויב, ויש במעשיו אלו כדי לפגוע בביטחון המדינה.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

ריגול שב"כ כתב אישום בני גנץ בוגי יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד