י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בגלל "חוסר ציוד"

איראן: מפגינים מנעו משר הבריאות לחנוך בית חולים חדש

אזרחים ופקידי מדינה בדרום מזרח סיסטאן ובפרובינציית בלוצ'סטאן, מחו על "ביצועיהם הירודים" של אנשי משרד הבריאות האיראני בשליטה על מגפת הקורונה

איראן: מפגינים מנעו משר הבריאות לחנוך בית חולים חדש
אילוסטרציה צילום: unsplash

תושבי מחוז סיסטאן ובפרובינציית בלוצ'סטאן מנעו מהשר הית' סעיד נאמאקי לפתוח בית חולים חדש ליולדות, רגע לפני שחתך את הסרטים, והפגינו כי אין ציוד רפואי מספיק וקיים חוסר בכוח אדם.

נאמאקי שלל את הביקורת על המצב, וטען כי אלו ניסיונות לזלזל במאמצי משרד הבריאות, הוא הודה כי ישנם ליקויים במערכת והאשים את הפקידים המקומיים בבעיות.

בנאומו לפני טקס פתיחת בית החולים, הוא הבטיח לטפל באחראים לאיכות הירודה של השירותים הרפואיים במחוז. "חבל שיש לנו בית חולים עם 220 מיטות, אבל אין מיזוג אוויר לחולים" אמר, הוא לא דיבר על היעדר ציוד רפואי בבית החולים.

נאמאקי היווה יעד לביקורת רבה ואף ללעג בימים האחרונים. איראנים ברשתות החברתיות צחקו על "הטענות המוגזמות" מצד הרשויות על "התפתחות חיסונים מקומית", ותוצאות מצוינות בלחימה בנגיף הקורונה, כשבינתיים, אלפי אנשים נסעו לארמניה השכנה, מדינה קטנה וענייה, כדי לקבל חיסון בחינם, מאחר שאיראן משתרכת מאחור אחרי מרבית מדינות האזור על ידי חיסון אחוזים בודדים מאוכלוסייתה.

ברשתות החברתיות פורסמו תלונות רבות על החסרונות של המערכת הרפואית במחוזות, במיוחד לאחר הגל החדש של גרסת הדלתא של נגיף הקורונה, שהתפרץ בסיסטאן ובבלוצ'סטן.

שר הבריאות טען כי בית החולים שפתח היה טוב בהרבה מבתי חולים בטהרן. מחוקק מקומי זאהדן פדה חוסיין, שלל את דבריו של שר הבריאות נאמאקי, וכינה אותם "שקרים מוחלטים" והבטיח להגיש תלונה נגד השר.

מחוקק נוסף חסינאלי שחררי, אמר כי בבית החולים החדש אין מיזוג אוויר, כמו גם מספיק מיטות וציוד רפואי אחר. הוא הוסיף כי בית החולים הישן בעיר עלול לקרוס אפילו כתוצאה מרעידת אדמה חלשה.

בית חולים בית חולים ליולדות איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד