י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
כולם חולי קורונה

אסון לאומי בעיראק: מעל 50 הרוגים, בכירים נעצרו

בעיראק הכריזו על אבל לאומי זאת אחרי שמניין הקרבנות בבית החולים לחולי קורונה ממשיך לטפס כל העת | בלון חמצן שהתלקח הביא להתפרצות שריפת ענק שגבתה את חייהם של לפחות 58 אזרחים

אסון לאומי בעיראק: מעל 50 הרוגים, בכירים נעצרו
השריפה בבית החולים צילום: צילום מסך

אסון נורא בעיראק: מעל 50 מתים בשריפה גדולה בבית חולים של חולי קורונה כתוצאה מפיצוץ של בלון חמצן.

משרד הבריאות בדרום עיראק דיווח, כי מספר הקורבנות בשריפת בית החולים אל חוסיין בנסיריה עלה ל-58, בתקשורת המקומית דווח, כי בכירים נעצרו בקשר לשריפה בבית החולים אל-חוסיין בדרום עירק.

על פי התקשורת, מספר הקורבנות עשוי לעלות, ופינוי הקורבנות נמשך. מנהל הבריאות המקומי הכריז על מצב חירום לאחר השריפה בבית החולים שמיועד לחולי קורונה.

ביום שני בלילה, ראש ממשלת עירק, מוסטפא אל-כאזמי, קיים ישיבת חירום בנוגע לאסון והכריז על אבל ציבורי בגין איבוד חייהם של הקורבנות. הוא גם הורה להתחיל בחקירה ממשלתית ברמה גבוהה, כדי לברר את הסיבות לשריפה.

זה האסון השני בטווח של פרק זמן קצר, באפריל השנה פיצוץ במיכל חמצן בבית החולים איבן ח'טיב בבירה בגדד, גרם לשריפה שהביאה למותם של מעל 80 אנשים, ולפציעתם של יותר ממאה נוספים. ועדה של משרד הבריאות נבחרה כדי לחקור את האירועים שהובילו לפיצוץ, אך לא נראה כי לקחים הופקו, מאחר ואתמול בלילה שוב זה קרה. לאחר האסון בחודש אפריל משריפה שנגרמה על ידי התפוצצות מיכל חמצן בבית חולים שטיפל בחולי קורונה, והביאה למותם של לפחות 82 בני אדם ויותר מ-110 נוספים נפצעו. ראש ממשלת עירק מוסטפא אל-כאזמי הגיב לאסון על ידי פיטורי כמה בכירים בבית החולים, וכן השעה את שר הבריאות במדינה.

קורונה בית חולים עיראק חקירת שריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד