כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הנגיף משתולל

מדאיג: לאחר חודשים של רגיעה שיא חדש של מאומתים לקורונה

מספר החולים הפעילים זינק ועומד על 4,623 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 10 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 45 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים נקבע הבוקר על 6,439 | שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל זינק ל-1.33%

מדאיג: לאחר חודשים של רגיעה שיא חדש של מאומתים לקורונה
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאור התחלואה הגואה במדינה ובצל מערך החיסונים שנמשך לאחר השגת חיסונים נוספים לאזרחי המדינה, מדווח הבוקר (שלישי) משרד הבריאות כי 730 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-847,108. על פי הנתונים, במהלך היממה האחרונה בוצעו 61,655 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים זינק אף הוא ועומד על 4,623 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 10 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 45 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים נקבע הבוקר על 6,439.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל זינק ל-1.33%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,732,381 בני אדם. מתוכם, 5,197,028 בני אדם התחסנו במנה השנייה.

מוקדם יותר היום דווח ב'ישראל היום' כי למרות שמשרד הבריאות דרש בשבוע שעבר מבתי החולים לשוב ולפתוח את מחלקות הקורונה, לאור העלייה בתחלואה, בבתי החולים מתריעים כי הם זקוקים ל־600 התקנים לצוותי רפואה שקיבלו בעיצומה של מגיפת הקורונה, ואף לתקנים נוספים מעבר לכך.

בצל ההתפרצות החריגה, רה"מ נפתלי בנט צפוי לכנס היום את קבינט הקורונה כדי לדון בטיפול בנתב"ג. נושא אחר שהקבינט עתיד לעסוק בו הוא מספר התקנים במערכת הבריאות.

כזכור, בתקופת הקורונה נוספו 600 תקנים של רופאות ורופאים לתגבור המחלקות. בסוף יוני הפסיק האוצר לממן את התקנים, בנימוק שמדובר בתוספת זמנית, ומשנסגרו מחלקות הקורונה אין הצדקה לכוח האדם הייעודי. עם זאת, כעת התחלואה עולה - ובתי חולים רבים, ובהם רמב"ם, אסף הרופא, נהריה, הלל יפה ואחרים, פתחו מחדש מחלקות או יחידות קורונה.

שר הבריאות ניצן הורוביץ התחייב כי: "לא אאפשר בשום אופן את ביטול מאות תקני הרופאים וצוותי הרפואה שהתווספו בתקופת הקורונה", אך בפועל תקצוב התקנים הסתיים. המשמעות היא שבתי החולים נמנעים מלקלוט כוח אדם חדש. רופאים ותיקים פורשים לפנסיה או עוברים לבית חולים אחר. בתי החולים, שגם כך נמצאים בגירעונות, מממנים את התקנים הנוספים.

אמש אף פורסמה תעלומה בריאותית לאור כך על פי נתוני משרד הבריאות, רק 72 מחלימים שוב, המהווים אחוז אחד מכלל המאומתים. לעומת כ-3,000 מחוסנים, המהווים נתון של של 40% מכלל המאומתים. כך על פי הדיווח ב'חדשות 13'.

בדיווח צוטטו מומחים האומרים שהנתונים האלו מראים שלמעשה למחלימים יש הגנה לטווח ארוך מפני הידבקות בקורונה, לעומת המחוסנים שכנראה יעילות החיסון שלהם פוחתת לאורך זמן.  מומחים אחרים אומרים שהגל הנוכחי לא התפשט במגזרים עם אחוז מחלימים גבוה כמו המגזר החרדי. 

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד