י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בעקבות החלטת בג"צ

רצח באדישות: יוחמר כתב האישום נגד שוטר מג"ב שהרג בשוגג את חברו

בעקבות החלטת בג"צ, מח"ש מבקשת להחמיר בכתב האישום נגד שוטר משמר הגבול אפיק טויבי, ששיחק עם נשקו וירה למוות בחברו נעים מאדי | בני משפחתו של מאדי עתרו לבג"ץ, וזה קבע כי פרקליט המדינה או גורם בכיר אחר ישקול בשנית את עמדת הפרקליטות באשר לסעיף האישום שיוחס לו

רצח באדישות: יוחמר כתב האישום נגד שוטר מג"ב שהרג בשוגג את חברו
נעים מאדי ז"ל צילום: דוברות המשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה לתיקון כתב האישום שהוגש נגד השוטר אפיק טויבי, שמייחס לו, בין היתר, את גרימת מותו של שוטר מג"ב, סמ"ר נעים מאדי המנוח, כך שתיוחס לו עבירה חמורה יותר של רצח באדישות, במקום המתה בקלות דעת.

נגד טויבי הוגש מוקדם יותר השנה כתב אישום המייחס לו עבירות של המתה בקלות דעת ושיבוש מהלכי משפט בכל הנוגע לאירוע שגרם למותו של מאדי המנוח, וכן תשעה אישומים נוספים שעיקרם עבירות איומים ומעשי פזיזות ורשלנות בנשק. בשניים מהאישומים הללו יוחסו לנאשם גם עבירות תקיפה ומעשה מגונה כלפי שוטרים בפלוגה.

ההחלטה לבקש את תיקון כתב האישום התקבלה לאחר שבג"ץ קבע לפני כחודש, במסגרת דיון בעתירה שהגישו הוריו של המנוח, כי פרקליט המדינה או גורם בכיר אחר ישקול בשנית את עמדת הפרקליטות באשר לסעיף האישום שיוחס לנאשם.

בעקבות זאת, פרקליט המדינה איפשר לבאי-כוחם של הורי המנוח וכן לבאי-כוחו של הנאשם להציג את טיעוניהם בפניו בכתב, בטרם יכריע בעניין.

במח"ש מציינים כי בתום בחינה יסודית של חומר החקירה הרלוונטי, בחינת טענותיהם של באי-כוח הנאשם והורי המנוח, ולאחר קיום דיונים מקיפים ומעמיקים בהשתתפות דרגים בכירים בפרקליטות ומח"ש, אימץ פרקליט המדינה, עמית איסמן, את עמדת הגורמים אשר המליצו על הגשת בקשה לתיקון כתב האישום, לאחר שמצא כי חומר הראיות כולו מבסס סיכוי סביר להרשעת הנאשם בעבירת רצח באדישות, וכי ראוי לייחס לנאשם עבירה זו.

 

כתב אישום ירי שוטר מג"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד