י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אסון לאומי

עיראק: מעל 70 הרוגים באסון הפיצוץ בבית החולים | תיעוד

בעיראק מדווחים עד עתה על לפחות 70 הרוגים באסון שהתרחש בבית החולים בעיר ניסריה, הסמוכה לבגדד. האירוע התרחש כשבלון חמצן התפוצץ במחלקת הקורונה החדשה של בית החולים. עשרות רבות של פצועים מטופלים בבית החולים | אזרחים מקומיים פונים בבקשת עזרה ל"ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו" | תיעוד

עיראק: מעל 70 הרוגים באסון הפיצוץ בבית החולים | תיעוד
‏‏האסון בעיראק צילום: צילום מסך

בעיראק הכריזו על אסון לאומי בעקבות התפוצצות בלון גז במחלקת קורונה בעיר נסיריה שנמצאת דרומית לבירה בגדד. עד כה דווח לפחות 70 הרוגים באסון ועשרות רבות של פצועים. האירוע התרחש כשבמהלך הלילה (שני) התפוצץ בלון גז במחלקה לחולי קורונה שנבנתה רק לפני שלושה חודשים. דווח כי מנהל בית החולים נעצר.

 

קרובי משפחה של ההרוגים והפצועים הפגינו מחוץ לבית החולים אל-חוסיין בשעות הקשות ומחו על אזלת היד של הרשויות. חלק ניכר ממערכת הבריאות בעירק במצב גרוע לאחר שנים של סכסוך ומלחמה.

בתיעוד שמתפרסם מזירת האסון נראים אזרחים זועמים פונים לבקשת עזרה לישראל. בתיעוד נשמע אזרח פונה לנתניהו ומבקש ממנו עזרה תוך שהוא מאשים את הממשלה העיראקית באוזלת יד. 

הסיבה לשריפה שפרצה הלילה בבית החולים בנסיריה עדיין אינה ברורה, אולם מדיווחים ראשוניים ניתן ללמוד כי האש החלה להתלקח בעקבות מיכל חמצן שהתפוצץ במחלקת הקורונה. ראש ממשלת עירק מוסטפא אל כאזמי, הורה על מעצרו של מנהל בית החולים בחשד לרשלנות.

יו"ר הפרלמנט העיראקי, מוחמד אל-הלבוסי צייץ בטוויטר כי השריפה היא "הוכחה ברורה לכישלון לחוסר היכולת לשמור על האזרחי בעירק", ואמר כי "הגיע הזמן לשים קץ לכישלון הזה".

במחלקת הקורונה החדשה היה מקום ל-70 מיטות והיא נבנתה רק לפני שלושה חודשים, כך אמרו גורמים רפואיים לסוכנות הידיעות AP. גורם במערכת הבריאות אמר לתאגיד השידור הבריטי ה-BBC כי לפחות 63 אנשים היו בפנים כשהאש החלה.

 

"שמעתי פיצוץ גדול בתוך מחלקות נגיף הקורונה ואז האש פרצה מהר מאוד", אמר שומר בית החולים לסוכנות הידיעות רויטרס. הוכרזו שלושה ימי אבל במחוז בו אירע האירוע הקשה.

חשבון הטוויטר של משרד החוץ הישראלי בערבית הביע צער על המאורע וכך נכתב: "קיבלנו בצער את הידיעה על האסון שגרם לעשרות הרוגים. שלום לבני עיראק".

זה האסון השני בטווח של פרק זמן קצר, באפריל השנה פיצוץ במיכל חמצן בבית החולים איבן ח'טיב בבירה בגדד, גרם לשריפה שהביאה למותם של מעל 80 אנשים, ולפציעתם של יותר ממאה נוספים. ועדה של משרד הבריאות נבחרה כדי לחקור את האירועים שהובילו לפיצוץ, אך לא נראה כי לקחים הופקו, מאחר ואתמול בלילה שוב זה קרה. ראש ממשלת עירק מוסטפא אל-כאזמי הגיב לאסון על ידי פיטורי כמה בכירים בבית החולים, וכן השעה את שר הבריאות במדינה.

מגיפת נגיף הקורונה מכבידה מאוד על שירותי הבריאות בעיראק שכבר סובלת משנים של מלחמה, הזנחה ושחיתות. עיראק עם 1.4 מיליון מקרי קורונה, ודיווחה על יותר מ-17,000 מקרי מוות, כך על פי נתוני אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

מערכת הבריאות במדינה נתנה לפחות מנה אחת של חיסון נגד קורונה לקצת יותר ממיליון מתוך כ-40 מיליון אזרחיה, כך נמסר מארגון הבריאות העולמי.

עיראק פיצוץ בית חולים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד