י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מאגפים מימין

מבחן ל'ימינה': הליכוד מעלה את חוק החלת הריבונות

לאחר שהצליחו להפיל את חוק האזרחות וקיימו לילות לבנים בכנסת, ב'ליכוד' מעלים לוועדת השרים לענייני חקיקה את החוק להחלת ריבונות ביו"ש - עליה יצטרכו להצביע בין היתר נציגי 'ימינה', מה שיוצר להם כאב ראש נוסף מהפן הימני | אם לא תעבור, מה שכנראה יקרה, 'הליכוד' מתכננים להעביר את ההצבעה למליאה

מבחן ל'ימינה': הליכוד מעלה את חוק החלת הריבונות
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשנה לאחר שבנימין נתניהו הבטיח כראש ממשלה להחיל ריבונות על יהודה ושומרון ולא קיים, היום (שלישי) במפלגתו מעלים לוועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק להחלת ריבונות ביהודה ושומרון.

מטרת הצעת החוק, שמוגשת על ידי מקורבו של יו"ר האופוזיציה, חה"כ מיקי זוהר, היא להביך את נציגי 'ימינה' בוועדה, השרים איילת שקד ומתן כהנא, שהתגאו שהם אלה שהכניסו לשיח את הריבונות, וגם את נציגי 'ישראל ביתנו' ו'תקווה חדשה', שגם הם תמכו בעבר בהחלת הריבונות.

הצעת החוק, שמאז מערכות הבחירות האחרונות זוכה ללגיטימציה בקרב הציבור הרחב, היא להחיל את החוק והמשפט בשטחי יהודה ושומרון.

מכיוון שהצבעה בעד החוק עלולה להתפתח למשבר עם הצד השמאלי, נציגי מפלגות הימין צפויים לכל הפחות להימנע כדי להפילה. ב'ליכוד', שיודעים ש'ימינה' ושותפיהם לימין בממשלה צפויים לא לתמוך, מתכוונים להעלות אותו לאחר מכן להצבעה גם במליאת הכנסת, כדי להראות לעין כל שממשלת ה"עשר מעלות ימינה" הפילה את החוק הכי ימני שיכול להיות.

'ישראל ביתנו', 'תקווה חדשה' ו'ימינה' הביעו כאמור תמיכה בעבר בחוק, וראש הממשלה נפתלי בנט, התחייב להסדיר את ההתיישבות הצעירה ביומו הראשון כראש הממשלה, מה שלא קרה לבסוף כמו עוד הבטחות רבות שהפר בדרכו להקמת הממשלה עם אנשי שמאל קיצוניים ותומכי טרור ערביים.

‏גורם בקואליציה מגיב ל'מעריב' ואומר: "לא מתכוונים להתייחס להטרלות. נתניהו 12 שנה כולל 4 שנים בממשל טראמפ לא החיל ריבונות".

מפלגת ימינה החלת ריבונות ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד