י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מניין הנספים מתקרב ל-100

"אתר קדוש" • זירת האסון במיאמי תאובטח

"זה הפך ליותר מאתר בנייה שהתמוטט, זה אתר קדוש". כך התבטא ראש מחוז סורפסייד שבו קרס מגדל צ'אמפליין לפני כשלושה שבועות ובו נספו לפחות 100 דיירים, בהם יהודים רבים ל"ע

"אתר קדוש" • זירת האסון במיאמי תאובטח
צוותי החילוץ במיאמי צילום: Miami-Dade Fire Rescue

מניין הנספים בקריסת 'מגדל צ'אמפליין' מתקרב ל-100. גורמים רשמיים אומרים כי האבטחה על המקום תוגבר ורק אנשי צוות מורשים יורשו להתקרב לאתר בתקופה הקרובה.

ראש מחוז סורפסייד, צ'רלס בורקט, אמר בתדרוך היומי לתקשורת שמסקרת את פינוי הגופות מבין ההריסות כי הוא משוחח עם גורמים בעירייה ומשפחות הקורבנות כדי לדון בתוכניות עתידיות למקום. "ראשית אני רוצה להתייחס למשהו שמתגלה יותר ויותר ככל שהמבצע נמשך, וזאת המשמעות של האתר ביחס לאנשים שאיבדו את חייהם שם", אמר בורקט לעיתונאים, "זה הדבר הנכון לעשות מכיוון שברור שזה הפך ליותר מאתר בנייה שהתמוטט, זה אתר קדוש".

עשרים ושניים אנשים לא נמצאו עדיין. ראש העיר מיאמי-דייד, דניאלה לוין קאווה אמרה כי "תהליך ביצוע הזיהוי נעשה קשה ככל שעובר הזמן, עלינו להסתמך על עבודתם של הצוות הרפואי שבודק שרידים אנושיים, זה קפדני וזה לוקח זמן", אמרה.

בתוך כך, רחל שפיגל, שאיבדה את אמה בת ה-66, ג'ודי שפיגל, בקריסה, מקווה שהמחלצים ימצאו את המזכרות של משפחתה. "כל הדברים של ההורים שלי במשך כל החיים נעלמו" אמרה שפיגל. "אלבום החתונה שלהם נעלם. אוסף היין של אבי נעלם, כל התכשיטים של אמא שלי, כל הבגדים שלה, השמלה שלבשה בחתונה שלי שרציתי ללבוש יום אחד. כל חפציהם נעלמו. אין לנו כלום".

ה-CNN דיווח, כי צוות חיפוש אחד מצא כרטיס ביקור שמזהה אדם כאמן. לדברי הצוות, "כתוצאה מאותו רמז הם החלו להסתכל סביבם ומצאו ציורים וחפצים באזור שהם הצליחו להוציא מההריסות ולשמור לבני המשפחה".

כדי לא לקחת סיכון מיותר, מיד לאחר הקריסה החלו הרשויות לבקש מבעלי בניינים באזור לבדוק את תקינותם ולהגיש אישור למבנים מעל גובה וותק מסוימים, שלושה בניינים פונו באזור מאז האסון והם עוברים שיפוצים בימים אלה.

אסון מיאמי קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד