י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"באופן מושחת ומסואב"

הכרעה בפרשת 'ישראל ביתנו': 10 שנות מאסר לסגנית השר לשעבר

סגנית השרה לשעבר פאינה קירשנבאום מטעם מפלגת 'ישראל ביתנו' נידונה הבוקר ל-10 שנות מאסר וקנס גבוה | קירשנבאום הורשעה בין היתר בריבוי עבירות שוחד, ריבוי עבירות של הלבנת הון ועוד | הנציגים החרדים מסמנים את היו"ר אביגדור ליברמן: "בישראל ביתנו כולם עושי דברו"

הכרעה בפרשת 'ישראל ביתנו': 10 שנות מאסר לסגנית השר לשעבר
השופט יורם לוי בדיון במשפט קירשנבאום צילום: מרים אלסטר / Flash90

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) על סגנית השרה לשעבר פאינה קירשנבאום 10 שנות מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי, 900 אלף שח קנס וכן חילוט בגובה מיליון ש"ח, זאת במסגרת פרשת 'ישראל ביתנו' בה הורשעה קירשנבאום. "ניצול עוצמת הכוח הוביל לניתוב תקציבי המדינה, תוך שיקולים זרים ופגיעה בעקרונות הדמוקרטיה", אמר השופט ירון לוי בגזר הדין. עורך דינה של קירשנבאום הודיע כי בכוונתו לערער על גזר הדין.

כזכור, קירשנבאום הורשעה בין היתר בריבוי עבירות שוחד, ריבוי עבירות של הלבנת הון, שימוש במרמה, עבירות מס, עבירות הפרת אמונים ועוד.

רמי כהן מנכ"ל משרד החקלאות לשעבר, הורשע בעבירות שוחד, הלבנת הון, זיוף מסמך, קבלת דבר במרמה, שיבוש הלכי משפט ואיומים ועוד. השופט ירון לוי ביקר בחריפות את התנהלותה של קירשנבאום: "פאינה קירשנבאום פעלה באופן מושחת ומסואב. היא לקחה שוחד באופן שיטתי ומתוחכם משמונה גורמים שונים, ונטלה נתח מכספי הציבור בסך מצטבר של כ-2 מיליון שקלים, ששימשו אותה ואת מקורביה".

בפסק הדין שהרשיע את קירשנבאום לפני כארבעה חודשים, נכתב כי היא "לקחה שוחד באופן שיטתי, ערמומי ומתוחכם משמונה גורמים שאינם קשורים זה לזה". השופט ירון לוי ציין כי "בשיטה זו נטלה הנאשמת נתח מכספי הציבור בסך מצטבר של כשני מיליון שקלים. כספי השוחד שימשו אותה, את בני משפחתה, את המפלגה, מקורביה וגורמים שחפצה בטובתם".

לאחר מתן גזר הדין מסר עו"ד ד"ר מאור אבן חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה: "העונש שנגזר על פאינה קירשנבאום ורמי כהן הולם את המעשים החמורים בהם הם הורשעו. בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי הגיע העת להחמיר את הענישה בגין עבירות שחיתות שלטונית. העונשים שנגזרו על קירשנבאום וכהן מהווים תמרור אזהרה ברור לכל עובד ונבחר ציבור שידעו כי השחיתות אינה משתלמת."

התיק נוהל על ידי צוות פרקליטים מטעם המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, שבראשו עומד עו"ד ד"ר מאור אבן חן, סגן מנהל המחלקה, וחברים בו עורכי הדין יעל שחף, משה עקירב ויונתן קרמר.

הליכוד הגיב לפסק הדין: "קופת המדינה בידי האיש המושחת בתולדות ישראל", פאינה קירשנבאום, יד ימינו של שר האוצר אביגדור ליברמן, נשלחה היום ל-10 שנות מאסר על שוחד בפרשת ״ישראל ביתנו״.

כשבהקלטה בפרשה נשמעו שני חשודים משוחחים על העברה מפוקפקת של כספים ואומרים שזה ״לשביעות רצונו של הבוס״, נשאלה קירשנבאום בעדותה: "מי הבוס?". היא השיבה: "כנראה ליברמן".

באופן מדהים יו״ר המפלגה ליברמן אפילו לא זומן לחקירה בעקבות העדות בפרשה. האיש המושחת ביותר בתולדות הפוליטיקה הישראלית מאותרג לחלוטין וביתר שאת מאז שהחליט לעבור לשמאל.

בתו של ליברמן קיבלה מיליוני דולרים בגיל 21 ואף אחד עדיין לא יודע על מה ולמה. זה האיש שבידו קופת המדינה - וכמובן התקשורת שותקת.

גם הנציגים החרדים לא נותרו חייבים והאשימו את המצע הפוליטי ממנו באה, ח"כ מאיר פרוש אמר בתגובה על פסק הדין: "מסכנה פאינה קירשנבוים, את המיליון שקל איווט ליברמן כנראה יסדר לה, אבל נשארו לה תשע שנים בכלא".

ח"כ אורי מקלב מסר: "במשך שנים רבות 'ישראל ביתנו' לוקחים את הכסף הציבורי של כל עם ישראל לצורכיהם הפרטיים. בישראל ביתנו כולם עושי דברו של ליברמן ופועלים בשליחתו. הם לא רק לקחו אלא השחיתו את המערכת, זו פרשת שחיתות המתאימה לנגירה ומה שמעניין את ליברמן זו גזלת פת לחמם של הילדים החרדים".

ח"כ ינון אזולאי מסר בתגובה: "גזר הדין החמור של פאינה קירשנבאום ממפלגת ישראל ביתנו, מזכיר לנו מאיזה חומר אנושי מורכבת המפלגה ש'ממשלת השינוי' נתנה לה את השליטה על הקופה הציבורית, שר האוצר, שר במשרד האוצר, יו"ר ועדת הכספים וכל מה שנדרש כדי לשחק בכספי המדינה, ועל הדרך להתעמר בחלשים ובילדים".

פאינה קירשנבאום מאסר ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד