ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024
צפו בוידאו

ראש הישיבה על גזירת ליברמן: "רוצים שילכו לעבוד"

בדברי הכנה שמסר ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין לקראת בין הזמנים התייחס לגזירות של הממשלה החדשה וגזירת המעונות של ליברמן: "יש כאלה שלא מבינים שזכות התורה זה מגן על כל כלל ישראל, הם לא מבינים את זה". צפו 

ראש הישיבה על גזירת ליברמן: "רוצים שילכו לעבוד"
הגרי"ג אדלשטיין בשיחתו אמש צילום: דוד קשת

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין התייחס אמש (שלישי) בשיחתו השבועית השבוע כהכנה לקראת ימי בין הזמנים לביטול תקציב המעונות לאברכים על ידי ממשלת ליברמן בנט לפיד.

"לדאבוננו יש אנשי ציבור שיש להם כוונה לגזור גזירות כלכליות על עוסקי התורה, יש כאלה שלא מבינים שזכות התורה זה מגן על כל כלל ישראל, הם לא מבינים את זה, ורוצים לגזור גזירות כלכליות, שלא יוכלו ללמוד, שילכו לעבוד, יש כוונה כזאת".

ראש הישיבה הגרי\"ג אדלשטיין בשיחה על גזירת המעונות

"אבל הכל בידי שמים! והכל תלוי בזכויות" אמר ראש הישיבה "אם עוסקי התורה יעסקו בתורה כדין כמו הלכות תלמוד תורה, והגית בו יומם ולילה, כל אחד לפי כוחו, פחות או יותר, וגם מי שעוסק בפרנסה אבל לעסוק בתורה כמה שהוא יכול, כל אחד לפי האפשרויות שלו, כפי כוחו, לא יותר מכוחו, אין חיוב יותר, יותר מכוחו אסור, רק כפי כוחו, אבל כהלכות תלמוד תורה לעסוק בתורה כפי כוחו".

"אם היו עוסקים, כלל ישראל, הציבור, אלו שעוסקים בתורה, אם יעסקו בתורה כדין כהלכות תלמוד תורה – לא היה שייך גזירות! כי הבא ליטהר מסייעין אותו, ויש סיעתא דשמיא שאין גזירות, ודאי שלא יהיו גזירות, הבא ליטהר מסייעין אותו".

את דבריו סיים ראש הישיבה: "לכן אם אנחנו רוצים למנוע גזירות על עוסקי התורה, הדבר היחיד, העצה, צריכים את הזכויות שיהיה חיזוק בעסק התורה".

אביגדור ליברמן הרב גרשון אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד