י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
15 שנה ל'לבנון השנייה'

נערכים למלחמה | ליד בית ספר: צה"ל חושף 'מטרה' של חיזבאללה. צפו

בימים שבישראל מציינים 15 שנה למלחמת לבנון השנייה, בצה"ל כבר מסתכלים לעבר העימות הבא - ונערכים בהתאם | באופן חריג, ובניסיון להבהיר לחיזבאללה את עומק המודיעין, צה"ל חושף היום מחסן אמצעי לחימה שהוקם בסמיכות לבית ספר בו לומדים מאות תלמידים

נערכים למלחמה | ליד בית ספר: צה"ל חושף 'מטרה' של חיזבאללה. צפו
המחסן שנחשף צילום: דובר צה"ל

בצה"ל נערכים למלחמה הבאה בלבנון וישלימו בחודש הקרוב את התכניות ללחימה מול ארגון חיזבאללה. יחד עם זאת, בישראל משנים גישה ובאופן חריג מתחילים לחשוף מטרות טרור של הארגון שהוקמו בסמוך לאתרים אזרחיים, ועלולים לסכן באופן ממשי את אזרחי לבנון.

בימים אלו מציינים בישראל 15 שנה למלחמת לבנון השנייה שזכורה היטב ללא מעט מתושבי ישראל שהיו תחת טילים במשך כחודש ימים. "אחרי לבנון השנייה חיזבאללה למד לקח שמחזיק כבר 15 שנים", אומר מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם. "אם תהיה מלחמה נוספת הם ישלמו מחיר גבוה הרבה יותר".

לדברי מפקד הפיקוד, "אנחנו מכינים הפתעות להפתעות של חיזבאללה. המלחמה הבאה תהיה מורכבת עבורנו, אבל בלתי נסבלת עבורם. חיזבאללה מונע יציבות בלבנון ומסכן את חייהם של תושבי לבנון כשהוא בוחר להסתתר מאחוריהם. המסר שלנו לחיזבאללה", הוא אומר, "במערכה הבאה תפגשו מולכם צבא מאומן, קטלני ונחוש מאי פעם".

במטרה שחושף היום צה"ל ניתן לראות כי באופן עקבי ארגון חיזבאללה משתמש כטקטיקה מבצעית בנכסים אזרחיים לפעילות צבאית, מנגד, מבהירים בצבא, צה"ל ופיקוד הצפון ינקטו בכלל האמצעים על מנת לצמצם פגיעה באזרחים, ועם זאת, צה"ל לא יהסס לפגוע במטרות פעילות.

אחת מאלפי המטרות הקיימות בפיקוד הצפון שיתקפו במלחמת לבנון הבאה, היא מחסן המכיל אמל"ח. חיזבאללה התכוון להשתמש בו כנגד לוחמי צה"ל ואזרחי מדינת ישראל. המחסן הוקם בלב האוכלוסייה האזרחית בלבנון, מטרים ספורים ליד בית ספר. 

המחסן ממוקם בכפר עבא, בירת מחוז נבטיה. המטרה נמצאת כ-25 מטרים מבית הספר הרשמי של כפר עבא. קרבת האמל"ח של חיזבאללה לבית ספר זה, מסכנת יותר מ-300 תלמידים חפים מפשע. כמו המטרה הזו, ישנן אלפי מטרות דומות של חיזבאללה שמסכנות את אזרחי לבנון.

לבנון מלחמה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד