י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האסון במיאמי

שופט אישר את מכירת המגרש עליו עמד המגדל שקרס; ההכנסות לניצולים

בעוד ישנם נעדרים תחת ההריסות שמפונות זה שלושה שבועות, שופט בפלורידה הורה על מכירת השטח בסכום של לפחות 100 מיליון דולרים שיילך למשפחות הנספים וכן אלה הניצולים. עם זאת חלק מהמשפחות דורשות דווקא לבנות את הבניין מחדש בכדי שיוכלו לשוב לגור בו

שופט אישר את מכירת המגרש עליו עמד המגדל שקרס; ההכנסות לניצולים
זירת האסון במיאמי צילום: NIST

שופט בפלורידה אישר אתמול (רביעי) את מכירת השטח מול חופי מיאמי פלורידה, שעליו עמד מגדל הדירות 'צ'אמפלין' שבסורפסייד, מיאמי, פלורידה, שקרס לפני שלושה שבועות. ההכנסות מהמכירה ילכו למשפחות קורבנות האסון, 95 חולצו נכון להבוקר (חמישי). עוד 14 מוגדרים נעדרים.

בדיון הורה השופט מייקל הנזמן ממיאמי-דייד, כי המקום יימכר תמורת כ-100 עד 110 מיליון דולר, כך על פי רישומי בית המשפט. הכונס שמונה על ידי בית המשפט לטפל בכספים הקשורים לבניין, הינו עורך הדין מיכאל גולדברג, שאמר כי השופט מעוניין שהמכירה תתבצע במהירות.

"הוא רוצה שנתחיל במכירה פוטנציאלית", אמר גולדברג והוסיף כי "השופט רוצה שימכרו את האדמה וההכנסות יועברו ישירות לקורבנות בהקדם האפשרי". גולדברג אמר כי ההחלטה אינה מונעת בהכרח מרוכש פוטנציאלי להפוך לפחות חלק מהאתר לאנדרטה, כפי שרבים רוצים. למרות החלטת השופט, ישנם ניצולים ומשפחות שכולות אחרות שרוצות כי המבנה ייבנה מחדש כדי שיוכלו לחזור להתגורר בו.

פסק הדין של השופט הנזמן מגיע כחלק מסדרת תביעות שהוגשו בעקבות קריסת המגדל ב-24 ביוני, בו נספו לפחות 95 בני אדם, כאשר 14 עדיין נעדרים תחת ההריסות. השופט החל לטפל בתביעות ואישר לגולדברג להתחיל בתשלום כספי הביטוח של מגדלי צ'אמפליין לקורבנות ולמשפחות.

השופט אישר גם להחזיר פיקדונות של 2.4 מיליון דולר שכמה מבעלי הדירות במגדל צ'אמפליין כבר ביצעו לצורך תשלום של 15 מיליון דולר לתיקונים גדולים שתוכננו, כל הכסף שכבר התקבל לטובת שיפוצים, יוחזר לבעליו.

קריסת בניין אסון מיאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד