י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
וְיוֹם טוֹב הָיָה עוֹשֶׂה בְּצֵאתוֹ

ילדי 'זיו התורה' בני ברק סיימו קדשים מול הכותל

במעמד מרטיט, מפואר ומרומם, חגגו ילדי כיתה ה' מתלמוד תורה זיו התורה בבני ברק את סיום סדר קדשים, בהשתתפות הורי התלמידים היקרים מול שריד בית מקדשינו הכותל המערבי

ילדי 'זיו התורה' בני ברק סיימו קדשים מול הכותל
סיום סדר קדשים של ת"ת זיו התורה בכותל צילום: משה גולדשטיין

המעמד המרטיט החל כאשר הסבו התלמידים יחד עם הוריהם לסעודת-מצווה, סעודת סיום כל סדר קדשים, סביב שולחנות ערוכים באולם הסמוך ונראה למקום מקדשנו ותפארתנו. מנהל הת"ת, המלמדים ונציג ההורים נשאו דברי הודיה לה' והתעוררות בציפייה לגאולה, ובדבריהם העלו את החיבור בין ענייני סדר קדשים, מקום המקדש, והימים, ימי בין המצרים, בהם אנו מרבים לבקש על בניין בית המקדש.

במהלך שעה ארוכה של קורת רוח מרובה עמדו המשתתפים, ההורים והצוות הרוחני, על רמת הידיעות הגבוהה של התלמידים בכל סדר קדשים אשר החדיר באומנות נפלאה המלמד המסור הרה"ח ישעיה פאנעט שיחי'.

ציבור המשתתפים הקשיב בקשב רב לדברי המנהל מייסד הת"ת הרה"ח מאיר ויסמן אשר ריגש בדבריו על הזכות שנפלה בחלקו להעמיד דורי דורות של תלמידי חכמים השולטים בסדרי המשניות הנלמדים בחיידר, לאחר מכן הקשיבו ההורים לדברי הרגש של המלמד אשר דיבר ברגש רב בראותו את תלמידיו שהצליחו לסיים בשנה האחרונה את סדר קדשים והינו עומד ונפעם ומשתאה לראות שהנה הצליח ה' דרכם, דרך הקודש יקרא לה, לדעת ולהבין ענייני קדשים על בורים. רמת הידיעות המקרינה גם על התנהגותם האצילית והבוגרת של התלמידים, כאיש אחד בלב אחד, מבואם ועד צאתם, בכל צעד ובכל תנועה ניכר עליהם כי זרע ברך ה' הם, שיראתם קודמת לחכמתם

שיאו של סיום המעמד היה בתפילת מעריב מרוממת ע"י שריד בית מקדשנו הכותל המערבי. הילדים ישבו במעגל רחב, דוק של טוהר נסוך על פניהם, והם מפזמים ניגוני התעוררות וגעגועים לבניין בית המקדש. על פני התלמידים ניכרה התרגשותם העזה, ומכל עבר התקרבו לראות את המראה המרגש. אחרי מספר ניגונים עמדו התלמידים לשפוך שיח בתפילת ערבית זכה, בה הפילו את תחינתם היוקדת, שתשתמר תורתם בקרבם, ויזכו להמשיך ולגדול בתורה הקדושה, ולעסוק בשאר חלקיה, ללמוד וללמד, לשמור ולעשות ולקיים את כל מצוותיה.

בתחושה מרוממת ובסיפוק עצום הסתיים המעמד תוך תפילה מעומק הלב שיבנה בית המקדש בקרוב, ויזכו לקיים ולראות בפועל את הלכות קדשים מתקיימים, כוהנים בעבודתם ולויים בדוכנם וישראל במעמדם, במהרה בימינו.

הצלם משה גולדשטיין תיעד:

זיו התורה סיום הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד