י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נתונים מחרידים

קמפיין מציל חיים: במים, לא מורידים מהילדים את העיניים!

לקראת בין-הזמנים משרד הבריאות בקמפיין בתקשורת החרדית: "במים, לא מורידים מהילדים את העיניים!" | בנוסף חודדו ההנחיות כיצד מונעים את הסכנה, עד כמה חשוב להשגיח בכל רגע על הילדים, ולהקפיד לרוקן את הבריכה בתום השימוש

קמפיין מציל חיים: במים, לא מורידים מהילדים את העיניים!
אילוסטרציה צילום: pixabay

ימי בין-הזמנים מאופיינים בביקורים בים ובבריכה לצד אלטרנטיבות ביתיות ומשרד הבריאות מעלה קמפיין בתקשורת החרדית במטרה לחדד הנחיות ולהזהיר מפני הסכנות. טביעה נחשבת כסיבת מוות נפוצה במסגרת הפגיעות הלא מכוונות והרשלניות.

"כשזה מתרחש אפילו לא שומעים בכי או זעקות מצוקה של הילד הטובע כי התהליך מהיר מאוד ומשום כך עונה להגדרה 'המוות השקט'" אומרים במשרד הבריאות וממליצים על מספר כללי בטיחות חשובים להורים.

הנתונים כידוע מחרידים עד למאוד: 60% ממקרי הטביעה של ילדים בישראל מתרחשים בחודשים יוני - יולי - אוגוסט. 40% מהילדים טבעו בים. כשליש ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות, היו של ילדים בגילי 0-4. ב-41% מהמקרים, טבע הילד במרחב הבית.

אלו 6 הנחיות הבטיחות שחובה על כל הורה לקרוא במטרה למנוע את האסון הבא:

1. שחיה בים מותרת אך ורק כשיש מציל וכי סכנת טביעה עלולה להתרחש גם בגיגית קטנה בבית.

2. השגחה הורית צמודה ופעילה, הילדים בבריכה? הקפידו לשמור על קשר עין רציף. אל תמצמצו לרגע ונצלו את זמן החוויה האיכותית עם הילד. אל תשוחחו בטלפון, אל תשקעו בשיחה אלא עמדו על המשמר.

3. גלגל-ים ומצוף לא פוטרים מאחריות, ילדים מסירים לעתים קרובות את הציוד הבטיחותי מבלי שהמבוגר האחראי בשטח יהיה ער לכך. יתרה מזאת, ישנם אביזרים שעלולים להפוך את הילד אל תוך המים. תינוקות ופעוטות עשויים לטבוע גם במים רדודים מאוד שעומקם 10 ס"מ מפני שהראש שלהם כבד ממשקל הגוף והם יכולים להתהפך גם בבריכה קטנה, בדלי או גיגית. לילדים בגילים הללו אין סיכוי להתמודד עם מצבי הטביעה ולהיחלץ מהם. רק נוכחותכם וערנותכם תגן עליהם.

4. צעצועים באמבטיה עלולים לסכן את ילדכם, כשנכנסים לבריכה צריך להיערך מבעוד מועד ולוודא שהברכה לא הופכת לאמבטיה מוצפת בצעצועים. תאונות רבות עלולות לקרות כשהורה עוזב את הילד לרגע אחד נמהר. מספיק שההורה ילך למטבח לענות לשיחה ויסיח דעתו מהילד. אינסטינקטיבית ההורה לא מעלה בדעתו שהדבר ייקח יותר מחצי דקה אבל מספיק עיכוב קל בדרך - ומספיקות 2 דקות יקרות במים כדי שילד יאבד את ההכרה, ובין 4-6 דקות כדי שילד יסבול מנזק מוחי בלתי הפיך. לכן אם מחליטים לארגן בריכה, על כל החפצים האישיים הנחוצים, להיות זמינים בסביבה הקרובה של הילד.

5. לעולם לא להשאיר ילד לבד, דבר מה דורש את טיפולכם בבית? אל תשאירו את הילד בבריכה ללא השגחה ולו לרגע אחד. קחו אותו יחד אתכם

6. לרוקן את הבריכה, בתום השימוש לרוקן את הברכה עד הטיפה האחרונה. ילדים אוהבים לשחק במים ואם לא תרוקנו את הבריכה הם ינסו להגיע אליה. אם יש לכם בריכה גדולה היא חייבת להיות מגודרת על פי חוק התכנון והבנייה. זה אתר עתיר סיכונים, בעיקר כשרבים מתעצלים לרוקן את הבריכות הפרטיות בגלל כמות המים הגדולה והן מטעמי חיסכון. הגידור חייב למנוע מהילדים להגיע לבריכה בזחילה, או בטיפוס. יש לנעול את הברכה ועדיף להתקין בה אזעקה המתריעה על נגיעה בגדר שמסביבה. בנוסף מומלץ לכסות אותה הרמטית. קיץ בריא ובטוח לכולנו.

 

משרד הבריאות בין הזמנים חופש אסון טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד