י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פגישת חירום

הפגיעה בתקציבים: ראשי הישיבות במגזר בקריאה לבנט

לקראת פתיחת שנת הלימודים המתקרבת, היום התקיימה פגישת חירום של ראשי ישיבות בציונות הדתית - עקב הפגיעה בתקציבים, החלטה שתקשה עליהם לפתוח את שנת הלימודים כרגיל | בסוף הפגישה קראו לראש הממשלה: "שמור על תקציב הישיבות כולן"

הפגיעה בתקציבים: ראשי הישיבות במגזר בקריאה לבנט
לומדים תורה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ברקע הניסיון להחריג את האברכים הסרוגים מגזרתו של ליברמן, היום (שישי) התקיימה פגישה של ראשי ונציגי הישיבות במגזר הדתי-לאומי, כדי לדון לקראת ההמשך.

הפגישה, אותה הגדירו כפגישת חירום, נערכה בהשתתפות נציגי מועצות ראשי ישיבות ההסדר ורבני איגוד הישיבות הגבוהות, היא נערכה עקב הכרסום התקציבי החמור בעולם התורני, דבר שיקשה עליהם לקראת פתיחת שנת הלימודים בישיבות ומוסדות הציונות הדתית.

בתום הישיבה יצאו הרבנים בקריאה: "מדינת ישראל, ביתה של האומה הישראלית ומשכך, גם של תורת ישראל. ערך לימוד התורה הוא ערך לאומי ומדינת ישראל הכירה בכך גם בספר החוקים שלה".

"אנו קוראים לממשלת ישראל ולראש הממשלה לעשות את כל הנדרש בכדי לשמור על תקציב הישיבות כולן, ובכך לממש את זכות האומה הישראלית לשמור על קיומו של עולם התורה", הוסיפו.

באיגודי ישיבות ההסדר והגבוהות מציינים כי התשלום החודשי שהתקבל השבוע ממשרד החינוך הגיע לשפל חסר תקדים, ומגלם תקציב מופחת של למעלה מ-55% מהתקציב הממוצע בשנת 2019-2020.

בפגישה השתתפו הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן מלמד, הרב יעקב שפירא, , הרב יהושע מגנס, הרב שלמה רוזנפלד, הרב חננאל אתרוג והרב אייל גריינר.

ציונות הדתית תקציב הישיבות נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד