י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
השר מכחיש

בצל אלפי הנוסעים: בממשלה שוקלים לסגור לחלוטין את נתב"ג

לפי הדיווחים הערב בממשלה מתבשלת ההבנה שלא יהיה מנוס מסגירה מוחלטת של נתב"ג כדי לעצור את יבוא זני הקורונה לישראל. עם זאת שר בכיר בממשלה הכחיש הערב והתעקש כי לא עלתה בכלל אופציה כזאת • 592 מאומתים חזרו מחו"ל ויצרו כ-300 שרשראות הדבקה ברחבי הארץ

בצל אלפי הנוסעים: בממשלה שוקלים לסגור לחלוטין את נתב"ג
נתב"ג בקורונה צילום: ישי ירושלמי

לנוכח העלייה המדאיגה בתחלואה ברחבי העולם, הערב (ראשון) מתפרסם כי בממשלה שוקלים לסגור לחלוטין את נתב"ג. לפי הפרסום של הכתב ירון אברהם, מתחדדת ההבנה בדיונים האחרונים של רה"מ בנט עם בכירי מערכת הבריאות שרוב העולם הולך להיות בקרוב אדום, ולפיכך חייבים לעשות מעשה ולעצור לאלתר את כניסת התחלואה.

לפי הנתונים שכבר קיימים, כ-10% מהמאומתים בישראל בימים האחרונים הגיעו דרך נתב"ג. השרים בממשלה רואים את הנתונים הללו כיבוא קורונה "פר אקסלנס" לתוך ישראל, ולכן לפי הדיווח על שולחן הממשלה מונחת בפני הממשלה האפשרות של סגירת נתב"ג לחלוטין.

ההבנה בממשלה לפי הדיווח, שלצד הפעולות שנעשות בתוך ישראל, כמו קיצור הבידודים, התו השמח, התו הירוק, החזרת המסכות ותיגבור האכיפה, חייבים לסגור את נתב"ג כדי לעצור את כניסת זן 'הדלתא' לישראל, ואולי אף וריאנטים חדשים נוספים.

התכנית של סגירת נתב"ג שנבחנת כולל עצירת כל הטיסות שאינן חיונית, כלומר עצירת כל טיסות הפנאי והנופש. טיסות לטובת עסקים עדיין יאופשרו.

מנגד, בריאיון שהעניק הערב השר לביטחון פנים עמר בר לב (העבודה) ב'חדשות 13' הוא הכחיש את הכוונה לסגור את השמיים לחלוטין ואמר: "לא שוקלים את האפשרות - אנחנו ממש לא שם. כל הרעיון הוא לאפשר לאזרחי לחיות לצד הקורונה".

השר בר לב הדגיש כי יתווספו לרשימת המדינות האסורות עוד רבות אחרות בקרוב מכיוון שרבות מהמדינות היום הן "כתומות".

הבוקר (ראשון) פרסם משרד הבריאות כי 430 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עלה מספר החולים מתחילת התפרצות הנגיף בארץ ל-851,142. על פי הנתונים, במהלך היממה האחרונה בוצעו 29,475 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים זינק אף הוא ועומד על 6,622 חולים, ומספר המונשמים עומד כעת על 16 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 63 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. שני חולים נפטרו ביממה האחרונה ומספר הנפטרים נקבע הבוקר על 6,448.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל עלה ל-1.47%. בתוך כך, מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,742,289 בני אדם. מתוכם, 5,225,831 בני אדם התחסנו במנה השנייה.
בתוך כך לפי דיווח הערב של יולן כהן ב'חדשות 12', 592 מאומתים חזרו מחו"ל ויצרו כ-300 שרשראות הדבקה ברחבי הארץ. באחת מהערים במרכז, ישראלית שנדבקה מחו"ל וחזרה לארץ גרמה לשרשרת של 166 מאומתים. בת"א - 6 בני משפחה חזרו מאומתים ויצרו שרשרת של 113 מאומתים. 
נתב"ג סגירת נתב"ג קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד