י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מסכנים חיים

המשטרה חוקרת: הילדים החרדים משבשים את תדרי החירום?

שיבושי תדרים על ידי ילדים המשתמשים במכשירי רדיו לא חוקיים, יכולים לגרום לאסון, גורמי אכיפת החוק בניו יורק טוענים כי מספר פעמים במהלך הימים האחרונים, ילדים הפריעו לתדר החירום 911, למחלקת השריף ולתדרי חירום אחרים באזור

המשטרה חוקרת: הילדים החרדים משבשים את תדרי החירום?
מכשירי רדיו. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

המשטרה בניו יורק בודקת חשד שילדים חרדים ששוהים במחנות קיץ, משבשים את תדרי החירום.

על פי הדיווח באתר Yeshiva world news, ילדים חרדים מפריעים לתדרי חירום, והמשטרה מזהירה את ההורים. ההפרעה מגיעה מאזור מונטיצ'לו בהרים, ואנשי אכיפת החוק קרובים למציאת האשמים, מכיוון שהם צמצמו את האזור. בהקלטות של תקשורת הרדיו למרבה הצער נשמעים ילדים מהקהילה היהודית החרדית, ככל הנראה חסידים.

השריף של מחוז סאליבן, מייק שיף, אמר לאתר Yeshiva world news ביום ראשון בלילה כי "סוג זה של פעילות עלול לגרום למותו של מישהו, אנו עובדים עם מנהיגי הקהילה וכן עם הרשויות הממלכתיות והפדרליות בכדי לאתר את האנשים המעבירים את השידורים הללו".

"אם אתם מכירים ילד או נער שיש לו אחד ממכשירי הרדיו האלה, עליכם לקחת אותו מיד לפני שהמשטרה תופיע בדלת שלכם, הורים, אפוטרופוסים ואפילו מנהלי מחנות קיץ יכולים להיות אחראים למעשיהם של צעירים אלה", הוסיף שיף.

לפני שנים, ציוד תקשורת רדיו היה יקר מאוד, ומכשיר רדיו עלה בטווח של 1000 עד 2000 דולר לרדיו. הודות לאלקטרוניקה מתוצרת סין, ניתן לרכוש מכשירי רדיו המסוגלים לעבוד בכל תדר, כולל זה של משטרה, וארגוני הצלה במחיר של פחות מ-30 דולר. לילדים שפעם היו להם רק "סורקים", יש להם כעת מכשירים המסוגלים לעבוד בתדרי רדיו חירום. זה כבר גרם להפרעה במהלך מצבי חירום מסכני חיים כאשר חברי הצלה באירועי חירום לא הצליחו לתקשר עם המוקד כדי להעביר מידע חיוני שבו שניות יכולות לעשות את ההבדל בהצלת חיים.

משטרה שיבושים תדרים ילדים חרדים ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד