כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

מאיימים על הקיבה: שביתה בענף החקלאות

בעקבות הקיצוץ החד במכסת העובדים הזרים לחקלאות, מאיימים ארגוני המגדלים "נשבית את הקיבה של המדינה" • גם מגדלי העופות והביצים בתמונה • מדינה בהשבתה כבר אמרנו?

בקרוב המדפים ריקים? צילום: דוד קורן
בקרוב המדפים ריקים? צילום: דוד קורן

האם לראשונה בתולדות מדינת ישראל לא יהיה ניתן להשיג פירות וירקות? אם שואלים את ארגוני החקלאים מתברר שהדבר אפשרי בהחלט ואף עומד על הפרק.

אתר 'גלובס' חושף היום כי ארגוני החקלאים התאחדו בעקבות החלטת הממשלה לקצץ במכסת העובדים הזרים מ28 אלף ל18 אלף, והעבירו הנחיה לשביתת פתע שאמורה לפרוץ בתקופה הקרובה באופן אקראי, כך ששווקי ישראל יתרוקנו לחלוטין מתוצרת חקלאית.

נכון לעכשיו מדובר כבר על לפחות 75% מחקלאי ישראל, התוצאה המיידית עלולה להתבטא בעלייה חדה של מחירי הירקות והפירות, החקלאים מסבירים את הצעד הקיצוני בו ינקטו אם הממשלה לא תחזור בה, בכך שאין להם ברירה אחרת, וכבר עכשיו ההפסדים עצומים בגלל מחסור בכח אדם לטיפול ביבולים, כך שמדובר במלחמה קיומית מבחינתם.

בגלובס מצטטים את דבריו של אחד המארגנים: "במשרד האוצר לא הבינו שאנחנו הקיבה של המדינה, כששדה-התעופה שובת, רק מי שטס נפגע, וזה גם לא משפיע על המדד, אבל כשהחקלאות תשבות, זה יוציא את המשק משיווי-משקל וישפיע על המדד, היתה פליטת פה של מישהו באוצר שאמר שיביאו ירקות מטורקיה, למה להביא ירקות? שיביאו את ארדואן שיהיה ראש ממשלה כאן".

במקביל מתברר כי ארגוני המגדלים לא לבד והם כבר קיבלו פניות ממגדלי ביצים ועופות המעוניינים להצטרף למאבק על בסיס טיעונים זהים של מחסור בכח אדם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד