ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
פרופ' אש בתדרוך

"לא שוקלים את סגירת נתב"ג; עלייה בתחלואה בחברה הערבית"

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מסר היום תדרוך לתקשורת, במהלכו אמר כי "כרגע סגירת נתב"ג לא על הפרק. זו אפשרות, אבל כרגע אנחנו לא שוקלים את זה" | הפרופ' גם טען כי ניכרת עלייה בנתוני התחלואה בחברה הערבית ועורר נגד זלזול הציבור בחובת עטיית המסכות

"לא שוקלים את סגירת נתב"ג; עלייה בתחלואה בחברה הערבית"
רחוב יפו בירושלים בצל הקורונה צילום: Nati Shohat/Flash90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מסר הערב (שני) תדרוך לתקשורת על רקע התגברות תחלואת הקורונה והעלייה במספר החולים קשה בישראל, במהלכו אמר כי "כרגע סגירת נתב"ג לא על הפרק. זו אפשרות, אבל כרגע אנחנו לא שוקלים את זה".

"גם הבוקר אנחנו עדים לתמונות של עומסים בנתב"ג ובמסוף טאבה בגלל הרבה מאוד ישראלים שטסים לטיסות לחו"ל. אנחנו רואים התקהלויות בתורים ומה שנראה כמו חוסר היענות להנחיות", אמר הפרופ' בפתח דבריו.

אש אמר כי התחלואה במדינות רבות בעולם עולה, וכי מי שנוסע לחו"ל מסכן את עצמו ומשפחתו. עם זאת, הוא הדגיש כי "על פי נתונים ראשוניים, היעילות נגד מחלה קשה נשמרת ויש הגנה של מעל ל-90% נגד זן הדלתא וזו בשורה טובה מאוד שמדגישה את הצורך להתחסן".

הפרופ' ציין כי במערכת הבריאות מקיימים דיונים בנושא נתב"ג. "אחד הדברים שאנחנו שוקלים הוא בידוד לכולם", הוא הבהיר, אך סייג: "לא יודע לומר אם זה ייצא לפועל או לא".

אש התייחס גם לזלזול הציבור בכל הנוגע לעטיית המסכות: "לצערנו אין הקפדה על מסכות במקומות סגורים. המסכה היא אמצעי מצוין כדי למנוע הדבקות". פרופ' אש ציין כי "מקדם ההדבקה, נכון להיום, הוא סביב 1.4. ובמקדם הדבקה כזה - קצב ההכפלה של מספר המאומתים הוא כעשרה ימים. אם היום אנחנו עומדים בממוצע על 800 מאומתים ביום, אז בעוד שבועיים נהיה עם 1,600".

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם להתגברות התחלואה בחברה הערבית: "אנחנו רואים עלייה בתחלואה בחברה הערבית. עדיין מדובר במספרים נמוכים. החשש שלנו שתהיה התפרצות יותר גדולה בחברה הערבית בתקופה הקרובה, וזה הזמן לקרוא לאנשים מהיישובים הערביים והחברה הערבית להקפיד מאוד על הכללים".

כזכור, על פי נתוני התחלואה שפרסם משרד הבריאות, 829 ישראלים אובחנו אתמול כחיוביים לקורונה. בסך הכול בוצעו כ-50 אלף בדיקות, ושיעור החיוביים עומד על 1.7%. כמו כן, מאז חצות אובחנו עוד 351 ישראלים כחיוביים לנגיף. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 125 חולי קורונה, 66 מהם במצב קשה - לעומת 61 אמש. מדובר בעלייה קלה לעומת הנתון אתמול. 12 מתוכם מחוברים למכונות הנשמה.

 

קורונה נתב"ג נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד