ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
לא מחכים למתווה

חוששים מהגבלות: מאות חסידי ברסלב כבר הגיעו לאומן

מאות חסידי ברסלב הקדימו את הנסיעה, והגיעו כבר לעיר אומן שבאוקראינה, לקראת ראש השנה הקרוב. זאת במקביל לדרישה לאפשר את העלייה בצורה רגילה

חוששים מהגבלות: מאות חסידי ברסלב כבר הגיעו לאומן
חרדים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

מאות חסידי ברסלב הקדימו את הנסיעה, והגיעו כבר לעיר אומן שבאוקראינה, לקראת ראש השנה הקרוב. כך דיווחה הערב (שני) אריאלה שטרנבך בחדשות 13.

על רקע הקשיים שהוטלו על נסיעת חסידי ברסלב לקבר רבם הרה"ק רבי נחמן מברסלב זצ"ל בשנה שחלפה, ולאור הדיווחים על קשיים אפשריים שיוטלו גם השנה, קבוצות של חסידים מיהרו להגיע לעיר.

כעת, חסידות ברסלב דורשת מהממשלה מתווה שיאפשר את הנסיעות בצורה רגילה, זאת כדי לאפשר לרבבות החסידים הנוספים שטרם יצאו לאוקראינה.

כזכור, מוקדם יותר היום דווח על דאגה בקרב חסידי ברסלב בפרט והציבור החרדי בכלל, לגבי ההחלטה הצפויה בנושא הנסיעה השנתית לאומן לאחר שבשנה שעברה הנסיעה נאסרה, וכפי הנראה הזינוק בתחלואה מסכן גם את הנסיעה השנה.

בציבור החרדי רואים בימים האחרונים את שדה התעופה עמוס בנוסעים בעיקר מהמגזר החילוני שמגיעים לשדה התעופה במטרה לנפוש במקומות שונים בעולם, וזועם שמדברים על הגבלות רק על הנוסעים החרדים שצפויים לטוס לאומן לקראת ראש השנה בעוד פחות מחודשיים ימים.

בממשלה העבירו את הטיפול לשר לשירותי דת מתן כהנא שיגבש מתווה לנסיעה, אם בכלל הדבר יתאפשר. השר בימים האחרונים קיים שיחות ודיונים עם משרד הבריאות וגורמים נוספים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השר כהנא כבר הכריע כי נכון למצב הנוכחי תתאפשר הנסיעה לאומן, כאשר בימים הקרובים יגבשו את המתווה המדויק של אלה שיוכלו לטוס על פי המתווה שיאושר, ולפי יודעי דבר לא תבוא הפעם מגבלות מצידם של האוקראיניים.

על פי המסתמן, רק מחוסנים יורשו לטוס לאומן השנה, כאשר נושא הילדים מתחת לגיל 16 שטרם חוסנו עדיין נמצא בבדיקה מול גורמי הרפואה במשרד הבריאות שמגבשים נהלים בנושא.

ברסלב אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד