י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפרס הוכפל פי 6

החרדי שהוכה עד זוב דם משחזר: "הייתי בהלם. אני לא זוכר כלום"

משטרת ניו יורק ממשיכה לחקור פשע שנאה שהתרחש ביום שישי האחרון לפנות בוקר, כאשר אברך חרדי בשנות ה-40 לחייו הוכה על ידי שני גברתנים ששדדו ממנו את הטלית והתפילין שלו. בראיון ל'פוסט' שחזר את רגעי האימה, כמו גם עד ראייה שתיאר כיצד ראה את הקרבן נסער ומזועזע

החרדי שהוכה עד זוב דם משחזר: "הייתי בהלם. אני לא זוכר כלום"
השוד בפלטבוש צילום: מצלמת אבטחה

אברך חרדי שהותקף ונשדד ביום שישי האחרון בדרכו לבית כנסת בפלטבוש שבברוקלין, אפילו לא הבין ששני אנשים מכים אותו בתקיפה שתועדה במצלמות אבטחה, התקיפה הותירה אותו מדמם וזועק לעזרה.

לוי בן ה-41 סיפר ל'ניו יורק פוסט' על שאירע ביום שישי לפנות בוקר: "חשבתי שזה בחור אחד, אבל כשראיתי את הסרטון ראיתי שמדובר בשני בחורים", סיפר הקורבן בן ה-41, שהזדהה רק בשם לוי. "הייתי בהלם. אני לא זוכר כלום. כשהסתכלתי בסרטון ראיתי מה קרה" סיפר.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לוי צעד בשעה 05:45 לפנות בוקר לעבר בית הכנסת 'שער אליעזר' בפלטבוש בכדי להכין את הקפה לפני שהמתפללים יגיעו וירוו את צמאונם לפני שחרית. לפתע זינקו עליו שני גברים, הכו אותו נמרצות עד ששתת דם וגנבו ממנו את הטלית והתפילין שהחזיק בידו.

התקיפה הותירה אותו עם חבורות סביב שתי העיניים וחתכים בפניו. התקיפה נחקרת כפשע שנאה. "הם הכו אותי באגרופים בפרצוף, היה לי דם על הפנים, החולצה שלי, הכל היה עם דם".

"צעקתי הצילו הצילו" הוא סיפר ושחזר כי צלצל בפעמון של בית סמוך וכשאיש לא ענה מאחר והשעה היתה 05:45, הוא התקשר לארגון השומרים של פלטבוש.

עד ראיה שראה את לוי לאחר התקיפה, תיאר ל'ניו יורק פוסט', "האיש היה די גמור, נראה שהוא לא ידע איפה הוא נמצא, היו לו דם באף וחתכים על פניו. היה לו דם על חולצתו", אמר האיש שביקש להישאר בעילום שם.

"אמרתי 'מה קרה?' לא הצלחתי להבין מה הוא אומר, הוא בקושי יכול היה לדבר, הוא היה נשמע נסער ומזועזע מאוד, ניסיתי לעזור לו, שאלתי אותו 'אתה צריך מים? אתה צריך עזרה?' מי שהיה כאן ניסה לעזור לו".

לוי שעובד בחנות בגדים, אמר שהוא עדיין מחלים מהתקיפה ורוצה לראות את החשודים נעצרים, "אני מרגיש טוב אבל חטפתי חבורות, זה יכול היה להיות גרוע יותר, אני לא מתכוון להפסיק, אני הולך להמשיך הם לא הולכים לעצור אותי".

בתוך כך המועמד לראשות העיר הרפובליקני, קרטיס סליווה, הודיע ​​ביום ראשון כי הוא מוסיף 5,000 דולר לתמורה בסך 1,000 דולר שארגון השומרים הציע למי שיביא מידע שיוביל למעצרם של צמד התוקפים.

"זהו המשך להתקפות אנטישמיות המתרחשות בעיר ניו יורק בנוסף לפשעים הרבים נגד אסייתים", אמר סליווה, מייסד ארגון 'המלאכים השומרים' "Guardian Angels", במסיבת עיתונאים סמוך לזירת הפשע המטריד. "אנו ניתן פרס נוסף של 5,000 דולר ל-1,000 הדולרים שהציעו השומרים", אמר המועמד לראשות העיר.

לוי נשדד ביום שישי האחרון ערב שבת חזון בפלטבוש שבמחוז ברוקלין בניו יורק. שני גברים התנפלו עליו וגנבו ממנו את הטלית והתפילין והותירו אותו מדמם מאחוריהם. השודדים שכנראה חשבו כי הם יכולים להפיק תועלת כספית מתיק התפילין, נראים בתיעוד ממצלמת אבטחה משליכים את הטלית על המדרכה לאחר שהבינו שכסף הם לא יראו.

לאחר מכן כאמור הם ברחו מהמקום עם הטלית והתפילין, כאשר הם זרקו את התפילין והטלית בהמשך הרחוב בשני מיקומים שונים. פרס של 1000 דולרים הובטח למי שיביא מידע שיוביל למעצרם. התפילין אותרו בהמשך על ידי מתנדבים של ארגון השומרים של פלטבוש.

ההתקפות האנטישמיות עלו ב-69% עד כה השנה כחלק מעליית מקרי הפשע ברחבי העיר, כך עולה מנתוני המשטרה מתחילת החודש. במחצית הראשונה של שנת 2021 היו 113 אירועים לעומת 67 בתקופה המקבילה אשתקד.

פלטבוש שוד אלים טלית ותפילין תקיפת חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד