י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד החילוץ

במהלך טיול בנחל: צעיר חרדי לקה במכת חום, מצבו קשה | שמו לתפילה

צעיר חרדי כבן 22 חולץ אתמול מנחל גובתה שבמורדות החרמון, לאחר שלקה ב'מכת חום' בעת שטייל עם כמה מחבריו | מסוק מד"א פינה אותו לבית החולים זיו בצפת כשהוא מורדם ומונשם ומצבו מוגדר קשה | שמו לתפילה: פנחס מנחם בן דליה

במהלך טיול בנחל: צעיר חרדי לקה במכת חום, מצבו קשה | שמו לתפילה
החילוץ בנחל גובתה צילום: דוברות המשטרה

צעיר חרדי, המתגורר ארצות הברית, שטייל אמש (שני) יחד עם חבריו בנחל גובתה שבמורדות הר חרמון, איבד את הכרתו לאחר שלקה ב'מכת חום' ככל הנראה בשל מזג הקיצוני ששרר אתמול. אנשי יחידת החילוץ גולן חילצו את הצעיר מערוץ הנחל והוא פונה במצב קשה לבית החולים.

הדיוח הראשוני הגיע לכוחות ההצלה סמוך לשעה 20:00 בערב, אך בעקבות תוואי השטח, חלף זמן עד להגעת המחלצים לאזור בו שהה הצעיר. המחלצים איתרו את הצעיר, כבן 22, כשהוא מחוסר הכרה ועם סימני 'מכת חום'.

סמוך לשעה 23:00 בלילה סיימו אנשי יחידת החילוץ להוציא את הצעיר מהנחל. החילוץ בוצע בתנאים קשים ובחשיכה, תוך שהמחלצים משתמשים בפנסי ראש על מנת להוביל את הצעיר לכיוון המסוק.

הצעיר פונה באמצעות המסוק לבית החולים זיו בצפת כשהוא מורדם ומונשם ומצבו מוגדר קשה. ממד"א נמסר כי בשעה 19:50 התקבל דיווח במרחב ירדן על צעיר עם סימני מכת חום במהלך טיול בנחל נמרוד. "חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע יחידת חילוץ גולן מעניקים טיפול רפואי ומפנים במסוק מד"א לבי"ח זיו צעיר בן 22 מורדם ומונשם עם סימני מכת חום", נמסר.

ביחידת החילוץ גולן ציינו כי פראמדיק וחובשי היחידה העניקו לו טיפול ראשוני מציל חיים, הוא נישא באלונקה בחשיכה לאור פנסי הראש של המחלצים כשהוא מחוסר הכרה אל מחוץ לנחל, שם המתין לו אמבולנס מד"א שפינה אותו בליווי פראמדיק היחידה למסוק מד"א שהטיס אותו להמשך טיפול בבית חולים.

בני משפחתו של הצעיר מבקשים להעתיר בתפילה עבור פנחס מנחם בן דליה לרפואה שלמה.

בין הזמנים חילוץ מסלול נחל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד