י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת חברת הגלידה

הפעיל הערבי לאיימן עודה: "אתה ממזמן פג תוקף"

חברי כנסת מהמפלגות הערביות וממפלגת השמאל-קיצוני מרצ, יצאו להגנתה של חברת 'בן & ג'ריס' העולמית, שהודיעה כי תפסיק למכור גלידות ביישובים שמעבר לקו הירוק. איימן עודה הצטלם עם גלידה וספג אש

הפעיל הערבי לאיימן עודה: "אתה ממזמן פג תוקף"
יוסף חדאד, ואיימן עודה כשהוא אוכל את הגלידה של 'בן & ג'ריס' צילום: מתוך הטוויטר של איימן עודה ויוסף חדאד

חברי כנסת מהמפלגות הערביות וממפלגת השמאל-קיצוני מרצ, יצאו אמש (שני) להגנתה של חברת 'בן & ג'ריס' העולמית, שהודיעה כי היא תפסיק למכור גלידות ביישובים שמעבר לקו הירוק. זאת בניגוד למרבית חברי הכנסת, כולל כאלו שלא מזוהים עם הימין, שתקפו בחריפות את ההחלטה המקוממת של החברה.

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה פרסם ציוץ מתריס בחשבון הטוויטר שלו, בו הוא כתב: "הדיאטה הלכה טוב עד עכשיו". כשמתחת לכיתוב הוא צירף תמונה בה הוא נראה אוכל את הגלידה של 'בן & ג'ריס' עם חיוך בוטה ומתריס.

הפעיל הערבי-ישראלי יוסף חד‏אד, שפועל למען גישור הפערים בין יהודים וערבים, הגיב לציוץ של עודה: "אני מקווה שהגלידה שהצטלמת איתה בתוקף כי אתה כבר ממזמן לא".

‏ח"כ תומא סולימן מהרשימה המשותפת כתבה: "‏החלטה ראויה ומוסרית. השטחים הכבושים הם לא חלק ממדינת ישראל - וההחלטה לא למכור מוצרים בהם היא גורם חשוב בלחץ הנדרש כדי להביא לסיום הכיבוש המתמשך. נקווה שהחלטה זו היא רק סנונית ראשונה. גם גלידה ממש טובה".

ח"כ מוסי רז ממפלגת השמאל הרדיקלית מרצ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בן & ג'ריס הודיעה שתפסיק את החוזה עם המפיץ בישראל בגלל הפצת הגלידה בהתנחלויות. שוב ישראל נפגעת בגלל אי המוסריות של ההתנחלויות. מובן שיש מי שלא מוכן למכור שם בשל אי חוקיותן ואי מוסריותן וחבל שכל הישראלים נפגעים מקיומן".

ח"כ מיכל רוזין, גם היא ממפלגת השמאל הרדיקלית מרצ, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "‏בן אנד ג'ריס לא מחרימה את ישראל אלא את ההתנחלויות. אפשר לא לאהוב את זה, אבל זה המחיר של הרחבת ההתנחלויות, גזל הקרקעות וטשטוש הקו הירוק".

כזכור, אתמול הודיעה הנהלת 'בן & ג'ריס', חברת גלידות שמוכרת ברחבי העולם, כי תפסיק למכור את מוצריה בשטחי יהודה ושומרון.

בהודעה שיצאה מטעם החברה, נמסר כי הסיבה לכך היא שמכירת גלידות בשטחים לא עולה עם ערכיה של החברה, מה שמוביל אותה להפסיק למכור. עוד מסרה החברה כי ההחלטה התקבלה בעקבות תלונות מצד הלקוחות שלה ושותפיה העסקיים.

"אנו מאמינים כי מכירת הגלידה שלנו בשטחים הפלסטינים הכבושים לא עולה בקנה אחד עם ערכי החברה", נמסר מטעמה של החברה.

 

בן & ג'ריס איימן עודה יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד