ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התנהלות חמורה

בן גביר במתקפה: "למה רק לטיבי מותר?"

בתשעה באב העלה חבר הכנסת אחמד טיבי סרטון בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא נראה מתעד את הגעתו להר הבית ללא תיאום מראש וכאשר הוא מבקש להיכנס נאמר לו מפורשות על ידי הקצין כי כניסתו אינה מאושרת בשל אותו נוהל, בסופו של דבר נכנס טיבי להר

בן גביר במתקפה: "למה רק לטיבי מותר?"
בן גביר/טיבי צילום: פלאש 90

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר פנה אתמול (שני) במכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי והתלונן כי בהתאם לנוהל של הכנסת לצורך כניסת חברי כנסת להר הבית, נאכף הנוהל בצורה סלקטיבית וגזענית: נגד חברי כנסת יהודים ולא נגד חברי כנסת ערבים.

ח"כ בן גביר ציין כי במכתביו הקודמים קבל נגד הנוהל וטען שאינו חוקי וזאת בעקבות חסימת דרכו להר הבית וכאשר הגיע לשער המוגרבים נאמר לו מפורשות על ידי מפקד העיר העתיקה כי, "בהתאם לנוהל הקיים המשטרה אוסרת כניסתו להר".

במכתבו תיאר בן גביר את מה שקרה כשניסה להיכנס להר הבית: "ראוי לציין כי באותה עליה המתינו לי בכניסה לסוללת המוגרבים, קציני משטרה בכירים בהם מפקד המרחב וסגנו והודיעו לי שבהתאם לנוהל אינם מאפשרים לי להיכנס להר היות ולא תאמתי את העלייה. כאשר ביקשתי להיכנס בכל זאת, חסמו הקצינים את דרכי ומנעו ממני את הכניסה בצורה פיזית כאשר לאורך כל הזמן שביקרתי במקום נעמדו השוטרים ופשוט לא אפשרו את כניסתו לשער ואף חסמו כניסת אזרחים יהודים עד אשר אעזוב את השער".

עוד הוסיף ח"כ בן גביר: "אתמול בט' באב העלה חבר הכנסת אחמד טיבי סרטון בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא מתעד הגעתו להר הבית ללא תיאום מראש וכאשר הוא מבקש להיכנס נאמר לו מפורשות על ידי הקצין כי כניסתו אינה מאושרת בשל אותו נוהל. ח"כ טיבי הסביר לקצין כי הוא מוסלמי ולא יהודי ולכן הנוהל לא חל עליו, אלא שהקצין עשה מה שראוי וצריך לעשות קצין משטרה במדינת ישראל והסביר לו שהנוהל הוא נוהל ללא הבדל בין דת גזע ומין. טיבי המשיך להתעקש כאשר הסרטון למעשה מתעד פניות חוזרות ונשנות של הקצין לפיקוד אשר מעביר את המסר כי טיבי לא תיאם ולכן לא יכול להיכנס, אלא שבשלב מסוים בסרטון נוסף, נראה מגיע קצין שאף הוא מסביר לטיבי (הפעם בשפה הערבית) כי קיים נוהל, וח"כ טיבי חייב תיאום כמו כל חבר כנסת, אלא שח"כ טיבי מודיע לקצין כי אינו מקבל ההנחיות ואילו הקצין אומר לו :"זה כבר עניין שלך", ומאפשר לח"כ טיבי להיכנס....

"התנהלות זאת חמורה מאוד וממחישה בעיני גזענות נגד חברי כנסת יהודים" טען בן גביר במכתב וציטט פסק דין ש-"ביטויו לא רק בהלכה הפסוקה, אלא גם בחקיקה ענפה אשר הטילה חובה להימנע מהפליה על בסיס לאום גם על גופים פרטיים".

בסיום מכתבו ביקש חבר הכנסת בן גביר "להורות על ביטול הנוהל לכל הפחות כל עוד יש אכיפה גזענית בקיומו." ו-לבקש הסבר ממשטרת ירושלים מדוע נאכף הנוהל בצורה סלקטיבית.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר הוסיף ואמר עם שליחת המכתב: "מתברר שדין אחד לחברי כנסת יהודים ודין אחר לח"כים הערבים. משטרת ישראל אוכפת בצורה גזענית נוהל ולמעשה אומרת לערבים שהם פטורים ממה שחברי כנסת יהודים חייבים בו, זו גזענות. אי אפשר להשלים עם תופעה כזאת ואני לא אשלים עם כך שמשטרת ישראל מאפשרת לערבים מה שהיא לא מאפשרת ליהודים".

איתמר בן גביר אחמד טיבי הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד