י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"יוזמה מסוכנת"

הרבנות הראשית נגד השר כהנא: "מלחמה בדת"

ברבנות הראשית לישראל מגיבים בחריפות ל"רפורמה" של השר לשירותי דת מתן כהנא במערך הכשרות בישראל וטוענים כי כהנא רוצה לבטל את הזהות היהודית של המדינה

הרבנות הראשית נגד השר כהנא: "מלחמה בדת"
מתן כהנא צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

בתגובה ל'רפורמת הכשרות' שהציג היום (שלישי) השר לשירותי דת מתן כהנא, שצפויה לפגוע קשות במערך הכשרות בישראל, יוצאים ברבנות הראשית לישראל במתקפה נגד השר כהנא ומאשימים אותו כי הוא נלחם בשירותי הדת ומנסה לבטל את הזהות היהודית.

במסגרת הרפורמה שהציג השר כהנא היום (שלישי), יוקמו גופי כשרות פרטיים ולמעשה יסגרו את מערך הכשרות של הרבנות הראשית, הרבנות הראשית אמנם תקבע קריטריונים, אך לא יהיה לה סמכות לבטל כשרויות, מה שיסייע לדוגמה למסעדות מחללות שבת לשמור על תעודת הכשרות.

בהודעה חריגה של 'מועצת הרבנות הראשית לישראל', הם פתחו במתקפה פומבית וראשונה נגד השר הכנס מתן כהנא, ומסרו: "הרבנות הראשית לישראל דוחה מכל וכל את היוזמה המסוכנת של המשרד לשירותי דת להרס הכשרות בישראל, ה'תכנית' שהוצגה היום לשינויים במערך הכשרות משמעותה היא ביטול הכשרות במדינת ישראל".

במועצת הרבנות הסבירו כי ה"רפורמה" כביכול תביא "לפתיחת בזאר של גופים בעלי אינטרסים עסקיים שיעניקו כשרות ומתן אפשרות לכל מאכער להעניק כשרות כשהתוצאה היא אחת הרס וחורבן הכשרות".

עוד תקפו במרומז את השר כהנא באומרם כי "זוהי חלק ממגמה כללית של מלחמה בשירותי הדת שמטרתה הסופית היא ביטול זהותה היהודית של מדינת ישראל", כשהם מבהירים כי "הרבנות הראשית וכלל רבני ישראל יעמדו בפרץ ויפעלו לבלימת היוזמה המסוכנת, העם ישראל המקפיד ברובו על כשרות כהלכה מצביע ברגליים ונותן אמון מלא ברבנות הראשית, לפיכך יוזמות מסוכנות אלה דינן להתבטל".

הרבנות הראשית לישראל מתן כהנא כשרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד