י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הכה, בעט וירק

עבודות שירות ומאסר על תנאי לשוטר שהכה קטין: "התנהגות גסה ואלימה"

בית המשפט השית 60 ימי מאסר שירוצו בעבודות שירות ופיצוי כספי על שוטר שהורשע באלימות נגד קטין כבן 16, אותו עצר לתחנת המשטרה | לפי כתב האישום, השוטר היכה את הקטין מספר פעמים בחלקי גופו, בין היתר באגרופים ובעיטות, הפיל אותו לרצפה פעמיים, ירק וקילל אותו 

עבודות שירות ומאסר על תנאי לשוטר שהכה קטין: "התנהגות גסה ואלימה"
אלימות שוטרים, ארכיון צילום: אבי גדלוביץ'

60 יום מאסר שירוצו בעבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי למותקף, נגזרו היום (שלישי) על שוטר סיור שהורשע בתקיפת נער כבן 16 לפני כשלוש שנים במהלך משמרת בעיר גדרה. השופט ארז נוריאלי מבית משפט השלום בראשון לציון קבע מדובר "בהתנהגות גסה ואלימה".

לפי כתב האישום שהוגש על ידי המחלה לחקירות שוטרים, האירוע התרחש בשעת לילה, אז התקבל דיווח אודות אירוע אשר במסגרתו חבורת נערים הטרידה נהגים באחד מרחובות העיר גדרה. השוטר הגיע למקום יחד עם פקחית שיטור עירוני והשניים זיהו את חבורת הנערים, וביניהם גם את א'.

כשחבורת הנערים הבחינו בשוטר ובפקחית, הם מיהרו להימלט מהמקום. השוטר רדף אחרי הנער ותפסֹ אותו, הודיע לו שהוא עצור תוך שהוא כובל אותו בקדמת גופו, לאחר מכן הובילֹו לניידת המשטרה ומשם לנקודת השיטור בגדרה.

בהגיעם לנקודת השיטור, פתח השוטר את דלת הניידת הסיור והורה לקטין לצאת תוך שהוא מקלל אותו בגסות. הנער הובל לחדר בתחנת המשטרה על ידי הנאשם והפקחית, ושם הּושב על כיסא כאשר הוא עדיין כבול בידיו. בעודם בחדר השיטור, ביקש השוטר כי המתלונן יביט אל הקיר תוך שהוא מכה אותו בעֹורפֹו מספר פעמים, אז הפילֹו ארצה וביקש כי הנער יקום – שאם לא יעשה כן, ימשיך להכותו ולבעוט בו

הנער א' עשה כדברי השוטר, קם מהרצפה, אז השוטר הכה אותו שוב בעורפו, הפילֹו פעם נוספת מהכיסא עליו ישב, והמשיך להכותו. בשלב מסוים במהלך האירוע, כך על פי כתב האישום, שאל הנער את השוטר "אם יעשו כך לבן שלך?"; בתגובה לכך שב השוטר לקלל את א' ולהכותו, בין היתר באגרופים ובעיטות וירק עליו.

ביהמ"ש קבע כי "התנהגותו של הנאשם הייתה גסה ואלימה, משפילה ומתעמרת- והכל כלפי קטין אזוק, ומבלי שחדל ממעשיו אף שהיה יכול לעשות כן.. הייתה זו אלימות מכוערת ומיותרת שהביאה לפגיעה בגופו של אדם, במקרה זה קטין, שהחובה המוטלת על איש חוק להימנע מפגיעה בו- רבה עוד יותר".

עו"ד הדס קליין  מהמחלקה לחקירות שוטרים מסרה לאחר גזר הדין: "נקיטת אלימות מצד שוטר כלפי עצור מהווה חציית קו אדום והיא מנוגדת לערכי המשטרה ולערכינו כחברה. בית המשפט קיבל את עמדת מח"ש והטיל על הנאשם עונש שיש בו כדי להרתיע את הנאשם ואת הציבור".

כתב אישום המחלקה לחקירת שוטרים גזר דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד