י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עימותים בגבעת 'קומי אורי'

נערי גבעות טוענים שהוכו ע"י שוטרים; מג"ב: הלוחמים הותקפו

במהלך עימותים שפרצו אתמול בגבעת 'קומי אורי' הסמוכה ליצהר, נפצע נער גבעות לאחר שניסה לתעד תקיפה של נער אחר על ידי שוטרי מג"ב, כך לטענת התושבים | במשמר הגבול סיפקו גרסה אחרת וטענו כי עשרות מתנחלים תקפו את הכוחות באלימות, לאחר שצעיר שאינו מורשה לשהות במקום סירב לבקשת השוטרים לעזוב את הגבעה

נערי גבעות טוענים שהוכו ע"י שוטרים; מג"ב: הלוחמים הותקפו
העימותים בקומי אורי צילום: קומי אורי

אמש בשעות הערב המאוחרות (שלישי) התפתחו עימותים בין מתנחלים לכוח משמר הגבול שפעל בגבעת 'קומי אורי', המוגדרת כשטח צבאי סגור. לטענת נערי הגבעות, תושב גבעת 'קומי אורי' שהיה בדרכו לבית הכנסת שבגבעה, הבחין בשוטרי מג"ב כשהם תוקפים באלימות אזרח שהגיע למקום. התושב חש לתעד את האירוע, אולם השוטרים החלו לתקוף אותו באלימות תוך שהם מצמידים את קת הרובה לחזהו ומאיימים עליו לבל יעז לקום מהרצפה.

במשמר הגבול דחו את הטענות על הסף. "במהלך פעילות של לוחמי מג"ב של משטרת ישראל לאכיפת שטח צבאי סגור בגבעת קומי אורי תקפו את הלוחמים עשרות מתפרעים שהגיעו למקום", נאמר בהודעת המשטרה.

גבעת 'קומי אורי' ידעה לא מעט אירועים אלימים ועימותים שפרצו בין התושבים לכוחות המשטרה ומשמר הגבול במהלך השנים האחרונות, מאז שזו הוכרזה על ידי צה"ל כשטח צבאי סגור בסוף שנת 2019. בחודש פברואר חתם מפקד פיקוד מרכז, האלוף תמיר ידעי, על הארכת הצו המגדיר את הגבעה כשטח סגור, מה שהעלה רף המתיחות במקום.

במשטרה הסבירו כי כוחות מג"ב שהיו בפעילות אכיפת שטח צבאי סגור, זיהו שני בני אדם בתוך השטח, כאשר לאחד מהם לא היה אישור לשהות בו. הלוחמים ביקשו מהבחור מספר פעמים להתפנות מהשטח תוך שהם מקריאים לו את הצו.

החשוד, כך לטענת המשטרה, סירב להתפנות והחל להתפרע ולהשתולל. בשל כך, הלוחמים נאלצו להוציא אותו מהשטח. הבחור השני שהיה עמו החל לקרוא למספר מתפרעים שהגיעו למקום והקיפו את הלוחמים תוך שהם משתמשים באלימות פיזית ותוקפים כמה מהם. לוחם אחד שהותקף וחש בסכנה זרק רימון הלם בכדי להרחיק את המתפרעים.

"לוחמי משמר הגבול פועלים בכדי לתת ביטחון ולשרת את האזרח, לא נאפשר כל פגיעה בלוחם ונפעל בנחישות נגד מפרי סדר ותוקפי שוטרים", נמסר מהמשטרה.

אהרון גוזלן, תושב הגבעה שהותקף לטענתו, סיפר: "הלכתי לבית הכנסת בגבעה להתפלל תפילת ערבית ופתאום שמעתי צעקות "אי אי, תוקפים אותי. חשתי למקום לתעד את האירוע, ולפתע קפץ עלי שוטר מג"ב בשם וקיפל אותי לרצפה תוך שהוא מצמיד את קנה הרובה לחזי ומאיים עלי לבל אעז לקום מן הרצפה".

"ביקשתי ממנו שיפסיק לתקוף אותי, ואם עברתי עבירה שיעצור אותי", הוא הוסיף, "אך הוא לא חדל להפסיק להכות אותי. התנכלות המשטרה לגבעה היא חסרת כל גבול ופרופורציה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר גיבה את המתנחלים וטען כי "ההוראה לשוטרים להתעלל בתושבים, מגיעה מגבוה". לדבריו, "מישהו שם בצמרת גיבור על יהודים, במקום לשלוח את השוטרים ללוד, לרמלה לשכונת שמעון הצדיק, שם מכים נשים ומתעללים בילדים רק בגלל שהם יהודים עם כיפה".

גבעת קומי אורי אלימות מתנחלים שוטר מג"ב נוער גבעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד