י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זן הדלתא

שיעור הנדבקים בקרב הלא-מחוסנים גבוה פי 1.5

מהניתוח שערכו מומחי מרכז הידע והמידע למלחמה בקורונה שבאמ"ן עולה כי שיעור הנדבקים בקרב הלא מחוסנים גבוה פי 1.5 מבקרב המחוסנים

שיעור הנדבקים בקרב הלא-מחוסנים גבוה פי 1.5
אילוסטרציה צילום: unsplash

ניתוח של מומחי מרכז הידע והמידע למלחמה בקורונה שבאמ"ן מראה כי שיעור הנדבקים בהתפרצות הנוכחית מקרב מי שאינם מחוסנים גבוה פי 1.5 בהשוואה למחוסנים.

הפרסום הזה מגיע על רקע האמירות של ראש הממשלה בנט, שלפיהן "יכולת ההגנה של החיסונים הקיימים אל מול הדלתא היא חלשה יותר ממה שקיווינו" והדיווחים על מספר גבוה של מחוסנים שנדבקו. במרכז הידע והמידע למלחמה בקורונה ניתחו את מגמת ההדבקה מתחילת חודש יוני (בהתפרצות הנוכחית) בקבוצת המחוסנים, שמונה 5.19 מיליון איש, לעומת הלא מחוסנים, שמונה 2.13 מיליון (מעל גיל 12) ובהתאם לגודלה של כל אחת מהקבוצות. כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'.

כאמור, מהניתוח שערכו עולה כי שיעור הנדבקים בקרב הלא-מחוסנים גבוה יותר מאשר בקרב המחוסנים. בעוד 0.12% מהמחוסנים באופן מלא נדבקו בגל הנוכחי, בקרב הלא-מחוסנים נדבקו 0.18% (מעל גיל 12). מי שלפי הנתונים הם המוגנים ביותר הם קבוצת המחלימים, שבקרבם רק 0.01% נדבקו. שיעור ההידבקות בקרב בני 11 ומעלה, שאינם מחוסנים, עומד על 0.16%.

יצוין כי לא מדובר בניתוח מועילות מלא ומדויק, משום שייתכן שיש הטיות שנובעות מגילים שונים בקבוצות השונות (קבוצת הלאמחוסנים צעירה יותר), וכן ייתכן שמחוסנים נוטים להיבדק פחות לקורונה. מנתוני המאושפזים עולה כי %64 מתוך 124 מאושפזים היו מחוסנים, ובקרב 62 החולים קשה שיעור המחוסנים עמד על %67. בחודש יולי דווחו, עד כה, 145 מאושפזים חדשים במצב קשה, מהם 45 לא מחוסנים ועוד שלושה בתהליך חיסון, והשאר מחוסנים.

הווריאנט ההודי חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד