י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי החלטת היועמ"ש

מבקר המדינה השהה עבודת הביקורת על האסון במירון

אחרי החלטת היועץ המשפטי לממשלה להפסיק את החקירות בנוגע לאסון במירון, גם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הורה להשהות עבודת הביקורת שהחלה בנושא | המבקר נפגש עם חברי ועדת החקירה: "יש לבדוק את המקרה לעומקו למען המשפחות שאיבדו את יקיריהן ועל מנת שמקרים מסוג זה לא ישנו בעתיד"

מבקר המדינה השהה עבודת הביקורת על האסון במירון
מתניהו אנגלמן צילום: דוד כהן, פלאש 90

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן החליט להשהות את עבודת ביקורת המדינה בנושא האסון במירון, זאת בכדי לאפשר לוועדת החקירה להשלים את פעילותה. אתמול (שלישי) נפגש המבקר וצוותו עם ועדת החקירה הממלכתית בראשות הנשיאה בדימוס מרים נאור.

המבקר הסביר כי ההחלטה לעצור נכון לעכשיו את עבודת הביקורת היא כדי "לאפשר לוועדה לבצע את תפקידה באופן מיטבי ובלעדי". מבקר המדינה וצוותו הציגו בפני הוועדה את שיטת העבודה שנקטה ביקורת המדינה בנושא אסון הר מירון עד כה.

מטעמו של מבקר מבקר המדינה נמסר כי "בהתחשב בהיבטים הרחבים הנבדקים על ידי הוועדה הכוללים את כלל ההיבטים שצפויים היו להיבדק על ידי משרד מבקר המדינה, והגם שצוותי הביקורת ביצעו הליכי למידה מקיפים על מכלול ההיבטים של אסון מרון, החליט מבקר המדינה  להשהות את עבודת הביקורת בנושא ולאפשר לוועדה לבחון את הנושא באופן בלעדי".

מבקר המדינה איחל לוועדה הצלחה רבה. כזכור, מבקר המדינה ציין בעת פתיחת הביקורת בנושא אסון הר מירון, כי אם תקום ועדת חקירה ממלכתית בנושא, ישקול את רלוונטיות הביקורת לצד עבודת ועדת החקירה הממלכתית.

"מדובר באסון בו נהרגו 45 אנשים ושהיה יכול להימנע", אמר מבקר המדינה אנגלמן. הוא הוסיף כי "יש לבדוק את המקרה לעומקו למען המשפחות שאיבדו את יקיריהן ועל מנת שמקרים מסוג זה לא ישנו בעתיד".

עם הקמת הוועדה ולאחר הפגישה עם חבריה, החלטתי לסכום את עבודת הביקורת ולאפשר לוועדה לבצע את תפקידה באופן מיטבי ובלעדי. משרד מבקר המדינה מסר לוועדה את מתווה הביקורת שנבנה עד כה על ידי צוותי הביקורת במשרד. אני מאחל לוועדה הצלחה רבה בעבודתה החשובה".

נזכיר כי גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט להפסיק את כל החקירות הפליליות הנוגעות לאסון במירון, כדי שלא לפגוע בעבודת ועדת החקירה הממלכתית שהוקמה לחקר האסון.

בפגישה שקיימו מנדלבליט ופרקליט המדינה עמית איסמן נפגשו עם חברי הוועדה, עדכן היועץ המשפטי את חברי הוועדה כי בעקבות התייעצויות שקיים עם פרקליט המדינה, ראש אגף החקירות במשטרת ישראל, ראש מח"ש וגורמים בכירים נוספים במערכת אכיפת החוק, ועל דעתם של כלל הגורמים הללו, הוא החליט כי לעת הזו, יושהו המשך החקירות הפליליות המתנהלות בקשר לאירוע האסון – חקירת המשטרה וחקירת המחלקה לחקירות שוטרים.

 

אסון מירון תשפ"א מבקר המדינה ועדת חקירה מתניהו אנגלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד