ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
לאן ילך ברקאי?

פורסם מתווה הפיטורים של תחנת גלי צה"ל

שר הביטחון בני גנץ ממתין להכרעה של היועמ"ש מנדלבליט בעניין סגירת תחנה הרדיו הצבאית. באם מנדלבליט יאמץ חוות דעת משפטית, גל"צ תיסגר • זהו המתווה המסתמן

פורסם מתווה הפיטורים של תחנת גלי צה"ל
גלי צה"ל צילום: קובי גדעון, פלאש 90

כבר זמן ממושך שסוגיית סגירת התחנה הצבאית גלי צה"ל עומדת על הפרק ומעוררת סערה פוליטית. הערב (רביעי) מדווח עמית סגל ב'חדשות 12' על מתווה שנמצא במשרד הביטחון לסגירת התחנה.

לפי הפרסום, בידי שר הביטחון מסמך עליו עדיין לא חתם ובו מתווה מסודר לסגירת גל"צ, כעת הנושא מתגלגל לפתחו של היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט שצריך להכריע מה יעלה בגורל התחנה. מנדלבליט קיבל חוות דעת מהיועצים המשפטיים של משרד הביטחון שאומרת כי אין צורך בחקיקה בשביל לסגור את התחנה הצבאית, אם יאמץ מנדלבליט את חוות הדעת, שר הביטחון גנץ יחתום על מסמך סגירת התחנה.

לפי המתווה, אם התחנה תיסגר, מרבית החיילים המשרתים בה ישובצו בדובר צה"ל. אזרחים עובדי צה"ל בתחנה יעברו שימוע וינהלו מו"מ לגבי תנאי הפיטורים.

עוד דיווח סגל במהדורה המרכזית כי צפויה לקום תחנה צבאית חדשה, שונה לחלוטין מזו שתיסגר. לפי הדיווח, התחנה תהיה ללא אקטואליה וכתבים, אך כזו שתשדר תכני מידע ובידור לחיילים.

כזכור, בחודש שעבר פורסם כי הסמכות לסגירת תחנת הרדיו הצבאית 'גלי צה"ל' נתונה בידיו של שר הביטחון בני גנץ, שכבר החליט כזכור על המהלך, למרות הביקורת הרבה שהופנתה כלפיו. כך עולה מחוות דעת משפטית של מערכת הביטחון. בכך, הוסר המכשול האחרון לקראת ההחלטה הסופית על סגירת גלי צה"ל.

בחוות הדעת שנכתבה על ידי הייעוץ המשפטי של משרד הביטחון והועברה ליועץ המשפטי הממשלה נכתב כי "הקמת גלי צה"ל על ידי דוד בן גוריון (בספטמבר 1950) לא לוותה בהחלטה של הרשות המחוקקת, וגם כיום, לאחר 70 שנות פעילות, התחנה אינה פועלת מכוח הסמכה מפורשת בחוק".

גלי צה"ל בני גנץ אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד