י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
רפורמת שוק הכשרות

העוזר של סמוטריץ' יוצא להגנת הח"כים החרדים

לאחר שברשת תקפו את הביקורות של הח"כים החרדים על רפורמת הכשרות, בטענה שהם עצמם לא סומכים על כשרות הרבנות - היועץ של יו"ר 'הציונות הדתית' יצא להגנתם: "הם פועלים נגד האינטרס הפוליטי שלהם" | "אכפת להם מהזהות היהודית"

העוזר של סמוטריץ' יוצא להגנת הח"כים החרדים
הרבנות הראשית צילום: פלאש 90

ברקע השיתוף פעולה באופוזיציה, היום (חמישי) בסביבתו של יו"ר 'הציונות הדתית' יוצאים להגנת חברי הכנסת החרדים, סביב ההתקפות עליהם בעקבות הביקורת שהפנו כלפי רפורמת הכשרות.

ברשתות החברתיות ועיתונאים תהו מדוע הח"כים החרדים, שרובם לא אוכלים כלל את כשרות הרבנות, מבקרים את הרפורמה שמפריטה את המונופול של הרבנות על הכשרות. אך עומר רחמים, העוזר של סמוטריץ', יצא להגנתם.

"‏כיוון שהטענה הזאת חוזרת על עצמה בפיד ביממה האחרונה, צריך להגיד", צייץ רחמים, "הח"כים החרדים שמתנגדים לרפורמה פועלים נגד האינטרס של הבד"צים ולמעשה נגד האינטרס הפוליטי של חלקם הגדול".

הוא הסביר: "‏הרפורמה למעשה מבטלת את החובה הקיימת כיום בהשגחת הרבנות ופותחת את השוק לתאגידים פרטיים, זה חלום עבור הבד"צים. הם יוכלו לקבוע את הסטנדרט לעצמם".

"בלי צורך להיות כפוף למערכת הכשרות של "הציונים" ולהתנהל לבד בלי כאבי ראש שנגרמות להם כיום בעקבות כפל ההשגחה", הוסיף עוזרו של יו"ר 'הציונות הדתית'.

"‏אז למה הח"כים החרדים פועלים נגד האינטרס הפוליטי שלהם?", שאל. "כדאי לשאול אותם, אבל יש לי כמה השערות: אולי כי אכפת להם מהזהות היהודית של המדינה. אולי כי אכפת להם מצרכני הכשרות שאינם חרדים?".

"אולי כי הם חושבים שהרפורמה הזאת היא מדרון חלקלק להפרטה של עוד שירותי דת במדינת ישראל. לסיכום: רוצים לדון ולהתווכח, בואו נעשה את זה עניינית, בלי דמגוגיות שגם אינן נכונות לא מהותית ולא פוליטית", חתם.

מתן כהנא רחמים בצלאל סמוטריץ כשרות הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד