י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
התקפה מיותרת

לאחר הביקורת על הרבנים: יתד נאמן חוזר בו

לאחר שאתמול פרסמו מאמר חריף וחריג כנגד הרבנים הסרוגים, על כך שלא התבטאו נגד הרפורמה של השר כהנא - הבוקר מפרסם ביטאון 'דגל התורה' את הידיעה כי הרבנים הבכירים במגזר כן התנגדו לרפורמה של פתיחת שוק הכשרות | בנוסף, תיקנו את עצמם והוסיפו שהרבנים אינם תומכים בממשלה

לאחר הביקורת על הרבנים: יתד נאמן חוזר בו
מערכת יתד נאמן בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

בוקר לאחר המאמר החריף נגד הרבנים הסרוגים, היום (חמישי) 'יתד נאמן', ביטאון מפלגת 'דגל התורה', חוזר בו מהמאמר, בו נטען שהרבנים מהמגזר הדתי-לאומי תומכים בממשלה.

בעיתון הליטאי פרסמו ידיעה, בה התייחסו למכתב של הרבנים הבכירים בציונות הדתית, בו הם מביעים את התנגדותם לרפורמות הכשרות, אותה מקדם שר הדתות מתן כהנא - זאת לאחר שתקפו את האחרונים שלא התבטאו.

בנוסף, העיתון ציטט אתמול את מכתבם של הרבנים הסרוגים בו הם אמרו שיש לשתף פעולה. אלא שהם התעלמו מהמכתב המתוקן שיצא לאחר מכן, שם הרבנים תיקנו את עצמם ותקפו את הממשלה. אך הבוקר, תיקנו ב'יתד' את הידיעה וציינו זאת.

כאמור, אתמול רבני 'רבני הארץ הטובה', ארגון של רבנים סרוגים, הדגישו שמלבד שהם מתנגדים לרפורמה, הם זועמים על כך שכהנא עשה את המהלך ולא קיבל אישור מהרבנות הראשית על כך. בנוסף, הם הביעו את זעמם על כך שכהנא לא עדכן אותם בדבר הרפורמה, למרות שנפגש עמם שלשום.

"הרבנות הראשית לישראל הינה הגוף המוסמך היחיד בלבד לנהל את ענייני הדת במדינה", הזכירו הרבנים בפתח מכתבם, שהופץ לתקשורת. "לאור זאת כל שינוי בענייני הדת צריך להיות מתואם ומוסכם עמה".

"נציגי רבני 'תורת הארץ הטובה' נפגשו עם השר, לענייני דת במוצאי תשעה באב. בפגישה הדגישו כבוד הרבנים, בין יתר הנושאים שהועלו כי כל שינוי בענייני דת במדינה מחייב תיאום והסכמה עם הרבנות הראשית", הוסיפו.

יתד נאמן מתן כהנא הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד