י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מותנה באישור גנץ

לאחר המוות הפתאומי: הקצין שימונה למפקד חטיבת הנח"ל

שלושה שבועות לאחר פטירתו הפתאומית של אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל, מפקד חטיבת הנח"ל, החליט הרמטכ"ל כוכבי למנות לתפקיד את אלוף-משנה אורן שמחה

לאחר המוות הפתאומי: הקצין שימונה למפקד חטיבת הנח"ל
אל"מ שרון אסמן ז"ל צילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה אורן שמחה, המכהן כיום כמפקד חטיבת 'הגולן והחרמון', ימונה למפקד חטיבת הנח"ל במקומו של אלוף-משנה שרון אסמן ז"ל שהלך לעולמו באופן פתאומי לפני כשלושה שבועות. ההחלטה התקבלה בתום דיון שהתקיים היום (חמישי) בראשות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכב. המינוי מותנה באישורו של שר הביטחון בני גנץ.

בעבר שירת שמחה בשייטת 13, שם כיהן בשורת תפקידי פיקוד, זאת לאחר שסיים קורס קצינים. בשנת 2018 הועלה בדרגה ומונה למפקד חטיבת עציוני. בהמשך מונה למפקד עוצבת הגולן.

אל"מ אורן שמחה//צילום: דובר צה"ל

כזכור, אלוף-משנה שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל, נפטר באופן פתאומי, לאחר שהתמוטט במהלך פעילות גופנית בבסיס צה"ל במרכז הארץ. אסמן, נכנס לתפקיד כמפקד החטיבה שלושה ימים בלבד לפני כן. 

אסמן ז"ל, בן 42, יליד 1978, הותיר אחריו אישה, שתי בנות, שני הורים ואחות. הודעה נמסרה למשפחתו. לאחר שהתמוטט, צוות רפואי ביצע בו החייאה ובסופה נקבע מותו של הקצין.

כמה ימים לאחר הפטירה הודיע צה"ל כי הוא צפוי להקים וועדת חקירה רפואית שתחקור את נסיבות המוות. הוועדה תחקור את ההיבטים הרפואיים הנוגעים לנסיבות מותו של מפקד של החטיבה.

בראש הועדה יעמוד קצין רפואה בכיר, המומחה בתחום הרלוונטי. בצה"ל מציינים כי הוועדה תבחן נושאים רפואיים רחבים באשר לאירוע זה ובתוכם השימוש במכשירי החייאה ובטיפול הרפואי המונע.

 

 

 

שרון אסמן הנחל מינוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד