י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שערוריית נתב"ג

עשרות נוסעים זוהו בטעות כמאומתים; הפסידו טיסה ונשלחו לבידוד

בשל תקלה בבדיקות במעבדה בנתב"ג של חברת 'אומגה' עשרות נוסעים שהיו אמורים לטוס לחו"ל קיבלו תוצאה חיובית, והפסידו כמובן את הטיסה ונשלחו לבידוד בביתם. רק לאחר כמה שעות התגלה שמדובר בטעות והם שליליים | הנוסעים שהפסידו טיסה יפוצו

עשרות נוסעים זוהו בטעות כמאומתים; הפסידו טיסה ונשלחו לבידוד
מתחם בדיקות קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

עקב האכילס של הלחימה בנגיף קורונה מתמקד בנתב"ג, רבות כבר דובר על המערכים השונים הקורסים שם, בתחילה היה זה הצפיפות באולם הטיסות היוצאות, לאחר מכן הלכו והתבררו ממדי המחדל של הבדיקות בנתב"ג.

ב'כאן 11': דווח הערב (חמישי) כי בשל תקלה בבדיקות במעבדה בנתב"ג של חברת Check2Fly  - 'אומגה' 96 נוסעים  שהיו אמורים לטוס לחו"ל קיבלו תוצאה חיובית, והפסידו כמובן את הטיסה ונשלחו לבידוד בביתם. רק לאחר כמה שעות התגלה שמדובר בטעות והם שליליים.

ממעבדת Check2Fly המפעילה את מערך הבדיקות נמסר בתגובה לדיווח: "אתמול זוהתה תקלה נקודתית שגרמה לשיעור חיוביים גבוה מהמצופה. בוצע תחקיר יסודי שהביא לאיתור ותיקון התקלה. תוך כמה שעות הנבדקים שקיבלו תוצאה חיובית שגויה קיבלו תוצאה מתוקנת. משרד הבריאות עודכן בהתאם להנחיות והנוסעים שפספסו טיסות יפוצו"".

מוקדם יותר היום דווח כי ראש הממשלה, נפתלי בנט, כינס את ועדת השרים לענייני נגיף הקורונה - קבינט הקורונה, ופרס את האסטרטגיה הלאומית להתמודדות עם זן הדלתא, המורכבת מחיסונים, מסכות והגנה על אוכלוסיית הפגיעים והקשישים.

במהלך הדיון הובאה בפני הקבינט תכנית פעולה סדורה ומקיפה שתיתן מענה להתפרצות זן הדלתא בישראל, הכוללת את מתווה התו הירוק וכן מתווה לסוגיית הכניסה והיציאה מן הארץ. בנוסף הומלץ להרחיב את רשימת המדינות האדומות כך שיתווספו אליה המדינות הבאות: בריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה. הדבר יובא לאישור הממשלה וייכנס לתוקף החל מיום ו', 30 ביולי 2021, כ"א באב תשפ"א. והטיסה למדינות אדומות תמשיך להיות אסורה, למעט באישור של ועדת החריגים.

מחוסנים – יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ולאחר קבלת תשובה שלילית ישוחררו מבידוד. ולא מחוסנים - יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ישמרו בידוד למשך 7 ימים ולאחר קבלת תוצאה שלילית לבדיקה ביום השביעי, ישוחררו מבידוד.

קורונה בדיקות נתב"ג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד