י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר הבחירות נחשף

בניגוד לעבר: עלייה בהוצאות להורג באיראן ובחשאי

עלייה חדה בכמות ההוצאות להורג שבוצעו באיראן לאחר הבחירות לנשיאות אך לפני חודש. ארגון זכויות אדם איראני שפועל בתוך ומחוץ למדינה חושף את המספרים, מהם עולה כי הרוב המובהק הינם גברים | וגם, 44% מהאזרחים שמתנגדים להוצאות להורג

בניגוד לעבר: עלייה בהוצאות להורג באיראן ובחשאי
אילוסטרציה צילום: pixabay

ארגון זכויות האדם האיראני (IHR), שיושב בנורבגיה אך מפעיל מתנדבים בתוך איראן ומחוצה לה, פרסם כי מספר ההוצאות להורג באיראן עלה בחדות לאחר הבחירות לנשיאות ב-18 ביוני השנה.

על פי הדיווח, 89 מתוך 117 הוצאות להורג באיראן בחצי השנה האחרונה בוצעו בחשאי, ללא הודעות מצד גורמי תקשורת. עוד דווח, כי מתוך 117 האזרחים שהוצאו להורג, שש היו נשים ו-111 גברים. "ההוצאות להורג נעצרו במשך תשעה ימים לפני הבחירות והתחדשו יומיים לאחר מכן", נכתב בדו"ח. "ארגון זכויות האדם באיראן התריע בעבר על המתאם בין אירועים פוליטיים כמו הבחירות ועלייה במספר ההוצאות להורג" נכתב עוד.

ארגון IHR הזמין באוקטובר האחרון סקר - שנערך על ידי מכון הולנדי לניתוח ומדידת עמדות באיראן, הסקר גילה כי 44% מהאיראנים התנגדו לעונש מוות, בעוד 26% אישרו רק במקרים מסוימים. למעלה מ-85 אחוזים מתוך 24,000 הנשאלים, מתוכם 86 אחוזים מתגוררים באיראן, התנגדו לעונש מוות למי שמתחת לגיל 18.

נתון נוסף ומעניין לא פחות, בשנת 2020, רק 32 אחוז מהאיראנים ראו את עצמם כמוסלמים שיעיים. באיראן מספר ההוצאות להורג הינו הגבוה ביותר בעולם אחרי סין.

בתוך כך, משתמשי רשתות חברתיות באיראן, דיווחו על שיבושים במחוז חוז'סטאן מאז יום חמישי בשבוע שעבר, באזורים רבים שבהם מתרחשות הפגנות בגלל מחסור במים. והשלטונות מאטים את רשת האינטרנט בכוונה, כדי שהמפגינים לא יצליחו לפרסם תוכן שדיבתו רעה על המשטר. הרשויות מפחיתות לא פעם את מהירות החיבור ואת מהירותם, בעיקר באינטרנט הסלולרי, כדי למנוע הפצת סרטונים ותמונות מההפגנות.

איראן הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד