כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאה דולר קנס

המושל שינה את החקיקה - החסידים חוששים

מושל ניו יורק חתם על הצעת חוק המאשרת להינשא רק מגיל 18, חוק קודם שנחקק על ידי קואומו בשנת 2017, התיר נישואים מגיל 17, וכעת בקהילות החסידיות חוששים

המושל שינה את החקיקה - החסידים חוששים
מושל ניו יורק במסיבת עיתונאים צילום: באדיבות המצלם

מושל ניו יורק אנדרו קואומו חתם ביום חמישי על חקיקה המתירה להינשא מגיל 18 בלבד, בניגוד לחקיקה קודמת של המושל שהתירה נישואים כבר מגיל 17. כעת קיים חשש בחסידויות ובביתם של האדמו"רים החוששים מכך שהבנש"קים יאלצו לחכות עד גיל 18 כדי להירשם לנישואים.

"הממשל הזה נלחם קשה כדי להפסיק את נישואי הצעירים בניו יורק ואני גאה לחתום על חקיקה זו כדי לחזק את החוקים שלנו ולהגן עוד יותר על צעירים", אמר קואומו בהצהרה. "צריך לאפשר לילדים לחיות את ילדותם ואני מודה למחוקקים ולסנגורים הרבים שפעלו בחריצות לקידום צעד זה ובמניעת נישואין בכפייה במצב זה".

יצוין כי המהלך יפגע באחד מראשי הישיבות באמריקה שמחתן את תלמידיו בגיל 15 או 16. פיל ראמוס מחוקק בניו יורק אמר לאחר העברת החוק: "אחרי העברת החקיקה המכריעה הזו, הקטינים בניו יורק יהיו מוגנים יותר".

החוק החדש יאסור הנפקת רישיונות נישואים לזוגות בהם אחד או שני הצדדים קטינים, עבירה שעונשה קנס של 100 דולר בלבד. ניו יורק היא המדינה השישית שהעלתה את גיל הנישואין ל-18, והצטרפה לדלאוור, ניו ג'רזי, פנסילבניה, מינסוטה, רוד איילנד ואחרות שהעבירו חקיקה דומה.

נישואי קטינים אנדרו קואומו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד