י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההתחממות הגלובלית

גשמים עזים במערב הודו: יותר מ-140 בני אדם קיפחו את חייהם

שיטפונות קטלניים במערב הודו הובילו למותם של יותר מ-140 בני אדם ועוד רבים אחרים נעדרים. עשרות אלפים עזבו את בתיהם שנהרסו בשיטפונות

גשמים עזים במערב הודו: יותר מ-140 בני אדם קיפחו את חייהם
חיילים הודים בשטפונות צילום: צבא הודו

כוחות ההצלה סורקים אחר ניצולים בחלקים הרוסיים של מערב הודו, לאחר שגשמים עזים גרמו לשיטפונות קטלניים, כ-140 הרוגים ומאות נעדרים נרשמו עד כה בשיטפונות האדירים.

עשרות אלפי בני אדם הועברו מהאזורים שנפגעו במערב הודו, כאשר בחלקים שונים במדינה דווח על כמויות גשמים שכמותם לא נראו. מדינות גואה ומהראשטרה נפגעו קשות, לפחות 136 בני אדם נהרגו במהרשטרה, ואילו בגואה השכנה נפגעו מאות בתים.

גורמים רבים תרמו לשיטפונות, כמו תשתיות גרועות, אך מומחים טוענים כי שינויי האקלים הנגרם כתוצאה מההתחממות הגלובלית, הופכים את הגשמים לעזים יותר.

גשמים עזים ושיטפונות פקדו בשבועות האחרונים גם את מערב אירופה וחלקים בסין, בעוד צפון אמריקה התמודדה עם חום קיצוני.

עונת המונסונים בהודו נמשכת מיוני עד ספטמבר בכל שנה, בחודשים הללו יורדים גשמים שבדרך כלל גורמים גורמים לשיטפונות אדירים. אך הפעם טוענים גורמים רשמיים בהודו, כי השיטפונות עזים יותר מבכל שנה.

כוחות ההצלה התקשו להגיע לתושבים שנפגעו. המפולות חסמו כבישים, כולל הכביש המהיר הראשי בין מומבאי לגואה, וגורמים צבאיים הביאו מסוקים, צוללנים וצוותי חילוץ ימיים שיסייעו. השר הראשי של גואה, פרמוד סוואנט, אמר כי ההצפה שם הייתה הגרועה ביותר מזה עשרות שנים, וגרמה ל"נזק נרחב". במדינת מהרשטרה, נהרות גדולים נמצאים בסיכון לעלות על גדותיהם. עד כה פונו כ-90,000 בני אדם במדינה.

מומחי מזג האוויר טוענים כי גשמים עזים ימשיכו להכות את העיר בימים הקרובים.

הודו שיטפונות גשמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד