י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
10% מתל אביב

למעלה מ-11,000 חולים פעילים בנגיף הקורונה

למעלה מ-11,000 חולים פעילים בנגיף הקורונה, בשונה מגלי ההדבקה הקודמים, אחד מכל עשרה חולים מתגורר בעיר תל אביב | במהלך השבוע דווח על 12 מקרי פטירה, אך מנגד קצב ההחלמה של חלק מהחולים קשה מהיר מאוד 

למעלה מ-11,000 חולים פעילים בנגיף הקורונה
התורים לבדיקות קורונה צילום: Yossi Aloni/Flash90

ביום שישי אובחנו ברחבי הארץ 1,430 חולי קורונה חדשים, בשונה מגלי ההדבקה הקודמים שבהם הכה נגיף הקורונה בשיעור גבוה יותר בריכוזים החרדיים ובתקופות אחרות בריכוזים הערביים, גל ההדבקה הנוכחי הולך ומחזק את מעמדו כ'מגפת הקורונה של המגזר החילוני'.

בהתאם לכך, עיקר התחלואה בישראל נמצא כעת בערים החילוניות המובהקות, ואת ראש הרשימה לפי דירוג מספר החולים מובילות תל אביב, נתניה, פתח תקוה, ראשון לציון וחולון. בתל אביב לבדה קיימים כעת 1,048 חולי קורונה פעילים. בנתניה 594 ,בפתח תקוה 452 , בראשון לציון 425 ובחולון 387 .

עם זאת, חשוב להדגיש שהתחלואה מתרבה בקצב איטי יותר גם במגזר החרדי, ובבני ברק קיימים כעת לפי רישומי משרד הבריאות 80 חולים פעילים. ביום שישי האחרון אובחנו ברחבי הארץ 1,430 מאומתים חדשים, ואמש דווח על אימות של עוד 670 נשאי קורונה נכון לעדכון של השעה 20:30, בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-11,102, המשמעות היא שכמעט עשרה אחוזים מחולי הקורונה הפעילים, מתגוררים בתל אביב, נתון מדהים של ריכוז תחלואה חסר תקדים לכאורה, שלא היה דומה לו עד כה בהיקף ובריכוז כזה של אחוזי תחלואה בעיר אחת בישראל.

נתונים נוספים שמפרסם משרד הבריאות: מספר החולים הקשים עומד על 89 ,מתוכם 23 במצב קריטי ו-18 מאושפזים. עד כה נפטרו למרבה הצער 6,458 חולי קורונה. ובתוך כך מתחזקת ההכרה בכך שהפעם ניתן לראות מגמה של החלמה מהירה של חולי קורונה במצב קשה. כך למשל, בשבוע החולף לבדו דווחו בישראל 105 חולים קשים חדשים.

השבוע שעבר הסתיים עם 58 חולים פעילים במצב קשה, כך שמספר החולים הקשים כיום אמור היה לעמוד על 163, במהלך השבוע דווח על 12 מקרי פטירה, מה שאמור להוריד את מספר החולים הקשים ל-151, אך בפועל מספרם של החולים הקשים עומד כאמור על 89 המשמעות של הנתונים האמורים היא ש-62 חולים קשים החלימו או לפחות הוטב מצבם ואינם במצב קשה.

מדובר בקצב החלמה מהיר מאוד, שכמותו ניתן לראות גם בשבועות האחרונים, ולדעת המומחים מדובר בהשלכותיו של חיסון הקורונה שגם מונע את רוב רובם של מקרי התחלואה הקשה, ובסייעתא דשמיא גם מסייע לאלו שכן חלו בצורה קשה, להחלים ממנה בקצב מהיר יותר.

קורונה משרד הבריאות הווריאנט ההודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד