י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טרגדיה נוספת בבין הזמנים

אסון בצימר בצפון: ילדה חרדית טבעה בבריכה; מצבה מוגדר קריטי

זמן קצר לאחר ההודעה על פטירתו של התינוק משה ג'אן ז"ל בן השנתיים וחצי שטבע בחוף הים בחדרה, מגיעה ידיעה נוספת ומצערת על ילדה חרדית שטבעה בעת חופשה עם משפחתה בצפון והיא כעת במצב אנוש | איש מד"א: "הפעוטה שכבה סמוך לשפת הבריכה כשהיא ללא הכרה"

אסון בצימר בצפון: ילדה חרדית טבעה בבריכה; מצבה מוגדר קריטי
סמוך למקום הטביעה בצפון צילום: דוברות מד"א

סמוך לשעה 17:00 אחר הצהריים הוזעקו כוחות הצלה לחצר צימר ביישוב מנות שבגליל העליון, בעקבות דיווח על ילדה כבת 4 שנמשתה מבריכה בחצר הצימר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הילדה שהתה בחופשה עם בני משפחתה.

הילדה נמשתה מהמים כשהיא ללא הכרה וללא דופק ונשימה. כוחות ההצלה ביצעו בה פעולות החייאה והצליחו להשיב את הדופק. בהמשך היא פונתה למרכז הרפואי לגלול בנהריה כשמצבה מוגדר קריטי.

נאור כהן חובש איחוד הצלה סיפר: "הילדה נמשתה מהמים ללא הכרה. ביצענו בה פעולות החייאה בסמוך לשפת הבריכה. כשחזר דופק היא פונתה במצב קשה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. עקב אופי האירוע פעלו במקום גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

פראמדיק מד"א הדי אלט וחובש רפואת חירום במד"א דור וקנין סיפרו: "הפעוטה שכבה בסמוך לשפת הבריכה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ולאחר דקות מאומצות של פעולות החייאה מתקדמות ליבה שב לפעום ומצבה התייצב מעט. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה להמשך טיפול בבית החולים כשמצבה קריטי והיא מונשמת".

מוקדם יותר היום נקבע מותו של הפעוט משה ג'אן ז"ל בן השנתיים וחצי, שטבע למוות בשעות הצהריים בחוף הדייגים בעיר חדרה. לאחר שעה ארוכה של ניסיונות החייאה, פונה הפעוט לבית החולים הלל יפה בעיר תוך ניסיונות להציל את חייו, אך שם למגינת לב נקבע מותו.

גליל תחתון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד