ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
ביקור היסטורי בתל-אביב

מה סיפר הגר"ש גלאי בשבת ההיסטורית בתל-אביב?

הצדיק רבי שמעון גלאי סיפר על גדולי עולם שנהגו לקנות קרקע לקראת שמיטה בשבת ההיסטורית בתל אביב •  כזכור, גם הראשון לציון הגר"י יוסף רכש קרקע על ידי ארגון 'מחבבי  שביעית', אשר שר התורה הגר"ח קנייבסקי הביע את התפעלותו מדקדוק ההלכה בפרטי שטר המכירה שלהם

מה סיפר הגר"ש גלאי בשבת ההיסטורית בתל-אביב?
הגר"ש גלאי בתל-אביב צילום: יח"צ

בשבת האחרונה, שבת נחמו, הגיע הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי לשבות בתל אביב, לשבת היסטורית שטרם הייתה כמותה. מקורבי הגר"ש גלאי מספרים ל'בחדרי חרדים' כי זו פעם ראשונה שהרב שובת בתל אביב, זאת בשל שמחה משפחתית שנערכה בעיר.

את השבת עשה הגר"ש גלאי ובני משפחתו במתחם ישיבת היישוב החדש בלב צפון תל אביב, סמוך לכיכר המדינה. משתתפי השמחה העידו כי הגר"ש ובני משפחתו הקפידו שלא לצאת מהמתחם הסגור והמכוסה היטב במהלך כל השבת.

בסעודה שלישית נשא הגר"ש דרשה חוצבת להבות אש, בפני בני המשפחה החוגגים ובפני תושבי תל אביב הרבים שבאו לשמוע את דבריו ולנצל את ההזדמנות ההיסטורית שהרב שובת בעיר.

במהלך הדרשה הפתיע הגר"ש גלאי כשעורר על עניין מצוות שמיטה הקרבה ובאה, והסביר את מהות המצווה וחשיבותה כסיפור האמונה והביטחון בקדוש ברוך הוא "שאין עוד מלבדו והכל מאיתו יתברך".

לחצו כאן והצטרפו למיזם רכישת הקרקעות לקראת השמיטה הקרבה>>>

במהלך דבריו סיפר על גדולי עולם שהקפידו לרכוש קרקע בארץ ישראל לקראת שנת השמיטה, כדי להשבית אותה כדת וכדין ולזכות במצווה החשובה עליה נאמר גיבורי כוח עושי דברו, ואשר הבטיחה תורה "וציוויתי את ברכתי".

כזכור, בחדרי חרדים דיווח כי גם הראשון לציון הגר"י יוסף רכש ד' אמות במושב תירוש לקראת השמיטה, על ידי ארגון 'מחבבי שביעית' המתווך את הקרקע מהחקלאי ישירות לרוכש. כמו"כ גם שר התורה הגר"ח קנייבסקי הביע את התפעלותו מדקדוק הפרטים בשטר המכירה של 'מחבבי שביעית', ופסק כי ברכישה דרך 'מחבבי שביעית' מתקיימת ברכת השם 'וציוותי את ברכתי'.

לחצו כאן והצטרפו למיזם רכישת הקרקעות>>>

או חייגו: 072-395-2213

ניתן להשאיר פרטים ואנו ניצור עמכם קשר>>

שמיטה הרב שמעון גלאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד