י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ידיעה הזויה"

נרקם דיל בין הרה"ר הגר"ד לאו לבין השר מתן כהנא?

לאחר הפרסום בכלי תקשורת של הדת"ל, כי ‏יש דיל בין הרב הראשי לשר מתן כהנא, בסביבת הרב הראשי מכחישים בתוקף את הידיעה, "הרב הראשי מתנגד נחרצות לרפורמה"

נרקם דיל בין הרה"ר הגר"ד לאו לבין השר מתן כהנא?
הגאון הרב דוד לאו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

היום (שלישי) פורסם בכלי תקשורת של הדת"ל על כביכול על דיל שנרקם בין הרב הראשי הגר"ד לאו, שיסיים את כהונתו בעוד כשנתיים, לבין השר לשירותי דת מתן כהנא. לפי הפרסום, לאו ימונה לדיין בבית הדין הרבני הגדול, ובתמורה לא ינהל מלחמה נגד תכנית הכשרות של השר כהנא.

לאחר הפרסום אומרים בסביבת הרב הראשי ל'בחדרי חרדים' נחרצות: "ידיעה הזויה אשר לא מתחילה להיות אמת, כאשר ברור לכל כי הרב הראשי מתנגד נחרצות לרפורמה ואף השתמש במילים קשות ביותר נגדה במכתב ששלח בתחילת השבוע לשר".

עוד פורסם, כי "כחלק מהדיל, השר כהנא ביקש מחבר הכנסת יום טוב כלפון (ימינה) להגיש הסתייגות לחוק הדיינים ולפיה כהונת הרבנים הראשיים כדיינים לא תסתיים. כך יוכל הרב לאו להמשיך לשמש כדיין", כאמור בסביבת הרב הראשי מכחישים בתוקף את הפרסום הנ"ל, וטוענים כי "הפרסום הזוי".

בהודעה רשמית של הרב הראשי נאמר, כי "בהמשך לפרסומים לא אחראים ולא נכונים המופצים בשעה האחרונה אנו מבקשים להבהיר". כי "הרב הראשי הגר"ד לאו התנגד למתווה הכשרות של השר כהנא מהרגע הראשון כשזה הוצג לו בפגישתם בשבוע שעבר. יתרה מזו לפני מספר ימים העביר הרב הראשי לשר מסמך מפורט עם כלל הבעיות אשר עולות מהמתווה המסוכן אשר עלול לגרום להרס הכשרות. נשיא בית הדין ימשיך לעשות ככל יכולתו בכדי להמשיך לשמור על מעמד הרבנות, הכשרות ובתי הדין".

הרבנות הראשית מתן כהנא דיל הגאון רבי דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד