ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"ניצול ציני של פחדים"

שר האוצר אביגדור ליברמן במתקפה חסרת תקדים נגד רשתות השיווק

שר האוצר מתכנן שורה של רפורמות במטרה להוריד ברווחים המוגזמים של רשתות השיווק בישראל, שלדבריו ניצלו באופן ציני את הפחדים של הציבור בתקופת הקורונה וגרפו הון

שר האוצר אביגדור ליברמן במתקפה חסרת תקדים נגד רשתות השיווק
יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן לא מבזבז את הזמן ומרגע היכנסו למשרד האוצר הוא מנסה לקדם שורה של צעדים, חלקם שנויים במחלוקת, במטרה לגרוף הישגים שבוודאי ישרתו אותו בבחירות, מתי שיבואו. הערב (שלישי) מדווחת קרן מרציאנו ב'חדשות 12' על צעד דרמטי שליברמן מתכנן הפעם נגד רשתות השיווק, שלדבריו גורפות שורת רווחים נאה מדי על גבו של הציבור שמשלם על כך ביוקר.

לפי הפרסום, ב'N12' בדיון שהתקיים לאחרונה במשרד האוצר נשמע ליברמן מדבר בחריפות נגד רשתות השיווק הגדולות בישראל אותן שר האוצר תוקף בצורה קשה: "מדובר בקפיצות לא סבירות ומטרידות אשר מעלות חשש לניצול ציני של הפחדים, המצוקות ושל מצב החירום שנוצר כאן בעקבות הקורונה", אמר ליברמן בדיון. "על רשתות השיווק להבין שהמצב הזה לא יכול להימשך והן צריכות לחשוב לא רק על הרווחים אלא גם על הצרכנים".

מרציאנו מציגה נתונים שמראים על רווחים מוגזמים באופן חריג לרשתות, שנהנו מאוד מתקופת הקורונה המאתגרת בה הניבו רווחים נאים במיוחד. לדוגמה: רשת המרכולים שופרסל סגרה עלייה של 44 אחוזים ב-2020 לעומת 2019, רמי לוי עם עלייה של כמעט שישים אחוזים ורשת ויקטורי עם עלייה של יותר מ-100 אחוזים.

עוד נטען, כי הצעד שמתכנן ליברמן אל מול רשתות השיווק, הוא במענה לטענותיהם של החקלאים שזועמים כעת על תכנית האוצר להורדת מכסי ייבוא על פירות, דבר שיפגע מאוד בענף החקלאות בארץ, שעד עתה נהנה מחסינות בצורת מיסי יבוא גבוהים.

רשתות השיווק אביגדור ליברמן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד