י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

פיוטים וקברי צדיקים - לא הצילו את מעלים המס

תושב פתח תקווה שהתפרנס מארגון טיולים לקברי צדיקים וערבי שירה ופיוטים - הורשע במסגרת הסדר טיעון בהעלמת מס בסכום גבוה ובהשמדת מסמכים, וספג קנס ומאסר

פיוטים וקברי צדיקים - לא הצילו את מעלים המס

שבעה חודשי מאסר ו-70,000 שקל קנס - זהו גזר הדין שהטיל הבוקר (ב) בית משפט השלום בפתח תקווה על תושב העיר שארגן נופשים וטיולים לקברי צדיקים, והורשע בעבירות מס.

על פי הודאתו של הנאשם, בין השנים 2001-2008 הוא עסק בארגון חבילות נופש והסעות לנופשים ברחבי הארץ, ארגון טיולים לקברי צדיקים וארגון ערבי שירה ופיוטים. לצורך שיווק העסק והפעלתו, הוא הדפיס עלונים, ובאמצעותם פרסם בבתי כנסת שונים נופשים במחירים אטרקטיביים, תוך שהוא עושה שימוש בשמות מסחריים בדויים שונים.

במהלך התקופה הרלוונטית, עשה הנאשם שימוש בחמישה חשבונות בנק שונים, על שם ילדיו, אליהם הפקיד לסירוגין את ההכנסות שהפיק מהעסק, בסך כולל של 1,184,076 שקל, על מנת להעלימן מפקיד השומה.

בחלק מן המקרים, לא הוציא הנאשם חשבוניות מס על הכנסותיו. הנאשם לא הודיע כלל לפקיד השומה על תחילת עיסוקו. כמו כן, לא הגיש הנאשם באף לא אחת משנות המס לתקופה הרלוונטית, דו"ח על הכנסותיו, כמתחייב מהפקודה.

בנוסף, במהלך החודשים יולי-אוגוסט 2008, השמיד הנאשם את כל החומר החשבונאי של העסק וכן רישומי לקוחות המעידים על הכנסותיו.

בין התביעה לעורכי דינו של הנאשם גובש הסדר טיעון, על פיו, לאחר הודיית הנאשם בכתב האישום והרשעתו במיוחס לו, תעתור המדינה להשית עליו עונש של מאסר בפועל לתקופה שלא תעלה על 8 חודשים, ואילו ההגנה תעתור לעונש מאסר לתקופה שלא תפחת מ-4 חודשים, ותרוצה בעבודות שירות.

כמו כן, הוסכם בין הצדדים כי יעתרו במשותף להטלת מאסר מותנה על פי שיקול דעת בית המשפט וכי כל צד יטען כראות עיניו באשר לרכיב הקנס. עוד הוסכם בין הצדדים כי הנאשם יופנה לממונה על עבודות השירות לצורך קבלת חוות דעתו באשר לכשירותו לריצוי עונש המאסר בעבודות שירות, במידה ויוטלו עליו.

במסגרת טיעוניה לעונש, עמדה בא כוח המאשימה על חומרת העבירות ונסיבות ביצוען. בעת שהנאשם השמיט באופן שיטתי הכנסות בסך של כ-1,200,000 שקל במשך תקופה העולה על שמונה שנים, והשמיד מסמכים המהווים את התשתית הראייתית לכך.

השופטת דבורה עטר הטילה על הנאשם שבעה חודשי מאסר, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 70 אלף שקל או 9 חודשי מאסר תמורתו. עורכי דינו ביקשו לעכב את ההחלטה, והביעו רצון לערער עליה.
טיולים מאסר צדיקים קברים העלמת מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד