ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לקראת הכרעה

בישראל נערכים למתן חיסון שלישי כבר בשבוע הבא

משרד הבריאות נערך להתחיל במתן המנה השלישית לאוכלוסייה המבוגרת כבר בשבוע הבא. היום ייערך דיון מכריע של הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות באשר לשאלת החיסון השלישי

בישראל נערכים למתן חיסון שלישי כבר בשבוע הבא
חיסונים. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

במשרד הבריאות מתכוננים לפתוח במבצע ראשון מסוגו בעולם שיחלק מנה שלישית לאוכלוסייה המבוגרת, לקראת ההכרעה היום של הצוות לטיפול במגפות בנושא "כמה שפחות נדבר ככה זה יותר קרוב", אמר אתמול ראש הממשלה.

לגבי סוגיית החיסון השלישי שמעסיקה מאוד את מערכת הבריאות בימים האחרונים, אמר ראש הממשלה "אנחנו על זה. יש דברים שצריך לתת להם להבשיל. אנחנו קרובים מאוד".

על פי הדיווח של אדיר ינקו הבוקר ב'ידיעות אחרונות', משרד הבריאות נערך להתחיל במתן המנה השלישית לאוכלוסייה המבוגרת כבר בשבוע הבא.

היום ייערך דיון מכריע של הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות באשר לשאלת החיסון השלישי. במערכת הבריאות מעריכים כי לא מן הנמנע שתתקבל המלצה על מנת חיסון שלישית, ובכל מקרה, מרגע ההחלטה של הצוות – במשרד הבריאות מתכוונים לאמץ אותה בהקדם ולהורות באופן מיידי לזמן את המבוטחים לחיסונים כבר בשבוע הבא. במשרד הבריאות הדגישו אתמול כי כל המחוסנים שקיבלו שתי מנות של חברת פייזר יקבלו מנה שלישית של החברה. יש לציין כי במשרד יאמצו את ההחלטה גם מבלי שניתן אישור רגולטורי מהעולם, ובהיעדר נתונים מהימנים ומקיפים בנושא, מה שכבר כעת גורר ביקורת על הצעד המסתמן.

במשרד הבריאות התלבטו בשבועות האחרונים האם ללכת על המהלך על רקע החשש להיענות חלקית מצד הציבור, מאחר שישראל תהיה הראשונה להעניק מנת חיסון שלישית. מהלך הסברה נלווה בנושא נרקם בימים אלו – ומטרתו תהיה לעודד את ההתחסנות. אם המלצת הצט"מ תהיה להתחיל בחלוקת החיסון השלישי, במשרד הבריאות מתכננים להורות לקופות החולים להתחיל ולזמן מחוסנים כבר בתחילת השבוע הבא. עם זאת, ייתכן כי לצורך הקמת מוקדי החיסון של הקופות, מבצע החיסונים של מנת החיסון השלישית יתעכב במספר ימים.

עוד דיווח אדיר ינקו, כי הממשלה הנוכחית הימרה על החיסונים. בנט והורוביץ מאמינים כי לצד הבדיקות המהירות שעוד לא ממש פועלות והבדיקות הביתיות, נתיב היציאה של ישראל מהגל הנוכחי יעבור דרך החיסונים: בין אם בעידוד התחסנות של מי שעדיין לא התחסן, ובין אם במתן מנה שלישית. זו לא החלטה קלה כאמור, ואף שנויה במחלוקת גם בקהילה הרפואית: אף מדינה בעולם עוד לא פעלה כך.

ההתלבטות המרכזית במערכת הבריאות בתקופה האחרונה הייתה האם להמתין מספר חודשים עד לקבלת החיסון שיהיה יעיל גם נגד זנים נוספים ובהם זן הדלתא, או לחסן במנה שלישית כבר עכשיו.

חיסון משרד הבריאות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד