י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מהדקים את הקשר

אחרי השיחה בין אבו מאזן לגנץ: תוגדל מכסת העובדים הפלסטינים

מספר הפועלים הפלסטינים הזכאים להיכנס לישראל יוגדל באופן משמעותי, כך הודיע היום לרשות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן | ההחלטה מגיעה לאחר שיחה שקיים שר הביטחון גנץ עם יו"ר הרשות אבו מאזן

אחרי השיחה בין אבו מאזן לגנץ: תוגדל מכסת העובדים הפלסטינים
מעבר פלסטינים בבית לחם צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הודיע היום (רביעי) לבכירי הרשות הפלסטינית על ההחלטה להגדיל את מכסת העובדים הפלסטינים בישראל. זאת, בהמשך לשיחה שקיים בשבוע שעבר שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובתום עבודת מטה שנעשתה במתפ"ש בשיתוף עם משרדי השיכון, האוצר, הביטחון ושת״פ אזורי.

האלוף עליאן עדכן את הרשות הפלסטינית כי בכוונת מדינת ישראל להגדיל ב-15 אלף את מכסת העובדים הפלסטינים תושבי יהודה ושומרון בסקטור הבניין בישראל. החלטת הממשלה בנושא צפויה לעבור בשבוע הבא בתיאום בין כלל המשרדים.

בנוסף, המתפ"ש עדכן כי אושרה הגדלת מכסת העובדים הפלסטינים בתחום המלונאות בישראל ב-1,000 עובדים נוספים בתיאום עם משרד התיירות. האלוף עליאן ציין כי מערכת הביטחון הישראלית תשלים את ההיערכות כדי לוודא שהמעברים ביהודה ושומרון ערוכים להגדלת תנועת העובדים הפלסטינים לישראל ובחזרה.

לסיום, ציין אלוף רסאן עליאן כי בהמשך לשיחה שקיים שר הביטחון גנץ עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, צפויים צעדים נוספים לחיזוק הקשרים הכלכליים בין ישראל לרשות.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן אמר: "בתום עבודת מטה ארוכה, וכחלק ממהלך כולל לחיזוק הקשרים הכלכליים של ישראל והרשות הפלסטינית, הוחלט על הרחבת מכסת העובדים הפלסטינים בישראל. צעד זה יחזק את הכלכלות של ישראל והרשות הפלסטינית ויתרום רבות ליציבות הביטחונית בשטחי יהודה ושומרון. יציבות כלכלית היא המפתח לשמירה על הביטחון באזור".

הרשות הפלסטינית פועלים מתאם פעולות הממשלה בשטחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד