י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עַל אֵלֶּה אֲנִי בוֹכִיָּה עֵינִי עֵינִי ירְדָה מַּיִם

אסון בלתי נתפס: אלה תלמידי הישיבה שנהרגו בהתרסקות המטוס

שלושה תלמידי ישיבה בשנות העשרים לחייהם נהרגו היום בהתרסקות מטוס פרטי בהרי הקרפטים שבאוקראינה אחד מהם חתן מאורס שאמור היה להינשא בקרוב ושני חבריו לישיבת מיר. הבחור שביקש ללמוד ללא הפרעות וחברו החייכן בעל לב זהב שתמיד אהב לעזור | הקרובים מספרים

אסון בלתי נתפס: אלה תלמידי הישיבה שנהרגו בהתרסקות המטוס
הבחורים שנהרגו באסון צילום: באדיבות המצלם

אסון קשה מנשוא: שעות לאחר התרסקות מטוס פרטי מעל הרי הקרפטים באוקראינה היום (רביעי), נודע כי הנספים הינם תלמידי ישיבה. בשעה זו לאחר שמשפחותיהם עודכנו בדבר האסון שפקד אותם מתפרסמים שמותיהם של הקורבנות; החתן עמרם פרומוביץ' ז"ל ממונסי - ניו יורק, הבה"ח אליעזר בריל ז"ל מוויליאמסבורג - ניו יורק, והבה"ח הרשי וייס ז"ל מגולדרס גרין - לונדון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בבחורים, תלמידי ישיבת מיר, המתגוררים בחו"ל אך עלו ללמוד בישראל, ובמהלך השבוע האחרון טסו לטיול בין הזמנים באוקראינה.

הבחורים למדו בחבורה של הרב ברוך שוורץ, משפיע בישיבת מיר וביום שלישי שעבר יצאו תלמידי הישיבה לטיול 'בין הזמנים' לבודפשט שבהונגריה, ומשם המשיכו עם אוטובוס לאוקראינה, שם המריאו על מטוס פרטי כדי לטייל מעל הרי הקרפטים, אך מסיבה שאינה ברורה עדיין מטוסם התרסק מעל כפר במערב אוקראינה והשלושה נהרגו.

החתן עמרם פרומוביץ' ז"ל ממונסי

החתן עמרם פרומוביץ ז"ל, בן ה-20, הינו בנו של הרב חיים מאיר פרומוביץ' והתגורר במונסי שבניו יורק.

עמרם ז"ל התחנך וגדל במוסדות חסידות ויז'ניץ מונסי, בתלמוד תורה ובישיבה לצעירים, ועלה לפני כשלוש שנים לארה"ק להתעלות בתורה וחסידות בישיבת 'עמק התלמוד' בירושלים.

בשנת הלימודים האחרונה עבר לישיבת מיר בירושלים, ולמד, יחד עם שני חבריו שנהרגו באסון, בחבורת הרב ברוך שוורץ, משפיע בישיבת מיר.

מספר שבועות אחרי חג הפסח האחרון הוא בא בברית האירוסין עם הכלה, בת למשפחת אוברלנדר הנכבדה משכונת בורו פארק שבברוקלין. בשעות האחרונות בישרו לארוסתו את הבשורה המרה והקשה. 

עוד בנושא:

אסון קשה: שלושה בחורי ישיבה נהרגו בהתרסקות מטוס קל | צפו

האסון באוקראינה | נבדק: האם המטוס בער עוד קודם ההתרסקות

מכריו של עמרם ז"ל סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי "מדובר בבחור שלא רק שהסתובב עם חיוך מבוקר ועד ליל, אלא גם גרם להעלות חיוך ולהשפיע שמחה על כל מי שהסתובב סביבו. הוא תמיד ידע איך להשחיל מילים טובות לבחורים חלשים, לעודד תלמידים שבורים ולשמח חברים קרובים".

אחד החברים שהיה איתו עד לדקות האחרונות שלפני ההתרסקות סיפר ל'בחדרי חרדים' כי "כולם מצאו איתו שיחה משותפת. הוא אהב לעזור לבחורים, והיה תמיד משמיע מילתא דבדיחותא כדי לרענן את האווירה".

"הוא תמיד הקפיד על מסורת בית אבות ועל הלבוש החסידי. בנוסף לכך שקבע עיתים לתורה ולמד בהתמדה הוא גם היה ירא שמיים אמיתי. קשה לי את הפרידה ממנו", סיים בכאב ידיד קרוב.

החתן עמרם פרומוביץ' ז"ל.

הבה"ח אליעזר בריל ז"ל מויליאמסבורג

הבה"ח אליעזר בריל ז"ל, גם הוא בן 20, הינו בנו של ר' יודל בריל המתגורר בוויליאמסבורג שבניו יורק.

אליעזר ז"ל התחנך וגדל במוסדות סאטמר בניו יורק, בתלמוד תורה ובישיבה לצעירים. לפני מספר שנים עלה לארץ והתעלה בתורה בישיבת 'טשעבין' בירושלים.

גם הוא עבר ללמוד בישיבת מיר בירושלים לקראת שנת הלימודים האחרונה ולמד יחד עם חבריו בחבורה של הרב ברוך שוורץ.

החברותא של אלעזר ז"ל, סיפר בקול בוכים ל'בחדרי חרדים' כי היה נהנה ללמוד איתו מדי יום. "לייזר ז"ל דאג שלא יעבור יום בלי לימוד תורה. גם כשיצאנו לטיולים הוא דאג ללמוד. היה לו סדר מיוחד ללימוד ולא היה יום שהוא פספס את הלימוד תורה הקבוע שלו".

חבר נוסף מספר כי "לייזר ז"ל היה בעל מידות טובות שקשה למצוא. הייתי אומר עליו ש'הוא לא פגע בזבוב'. כולם אהבו להסתובב סביבו. היה לו לב רגיש וחם וכיבד תמיד את כל סובביו".

הבחור אליעזר בריל ז"ל שוקד על תלמודו. 

הבה"ח הערשי (צבי) וייס ז"ל מגולדרס גרין - לונדון

הבה"ח הרשי (צבי) וייס ז"ל, גם הוא בן גילם - 20, נולד לאביו ר' משה וייס מגולדרס-גרין שבלונדון, חתנו של איש החסד ר' נחמן רייך, הבעלים של 'רייכ'ס קייטרינג' בעיר. הרשי ז"ל התחנך במוסדות סאטמר בעיר, ועלה לארץ לפני מספר שנים כדי להתעלות בתורה ובחסידות, ולמד בחבורה בישיבת מיר בירושלים.

חבריו לישיבה סיפרו ל'בחדרי חרדים' כי "הרשי היה בחור חייכן עם לב זהב שתמיד אהב לעזור. הוא קיבל את כולם בסבר פנים יפות, וגם שקד בתורה שעות ארוכות במהלך היום".

קרוב משפחה של הרשי ז"ל שאירח אותו בשבתות לא מעט פעמים סיפר ל'בחדרי חרדים' כי "הרשי היה בחור מיוחד ומאיר פנים. הוא היה מאוד לבבי ותמיד נהג לעזור למשפחה".

הוא סיפר אנקדוטה מיוחדת על המנוח ז"ל. "פעם אחת כשהגיע אליי לשבת הוא הביא איתו מספר ספרי לימוד. אמרתי לו: 'הרשי, יש לי ש"ס בבית. מדוע אתה מביא איתך את הספרים?'. הוא ענה לי: 'אני באמצע ללמוד סוגיה מורכבת, ואני רוצה להמשיך ללמוד בשבת באין מפריע, בספרים שלמדתי בהם וסימנתי בהם את ההערות שלי במהלך השבוע, וכך אני אדע היכן אני אוחז'. זה היה הרשי", הוא סיפר ונשנק מבכי משך כמה שניות.

"יש לי סבתא בבני ברק, שגילה קרוב ל-100, והוא תמיד הגיע מירושלים לבקר אותה ולחזק אותה. וכך היה נוהג גם עם שאר בני המשפחה המתגוררים בישראל", הוא הוסיף.

הבה"ח הערשי (צבי) וייס ז"ל מגולדרס גרין - לונדון

כזכור, מוקדם יותר היום דווח ב'בחדרי חרדים' כי ארבעה בני אדם נהרגו בהתרסקות מטוס קל על גג בית במערב אוקראינה, שלושה מההרוגים הם בחורי ישיבה, ההרוג הנוסף הוא הטייס. בני המשפחה המתגוררים בבית עליו התרסק המטוס, לא שהו באותה העת במקום.

המטוס הקל התרסק ישירות על גג וילה פרטית בכפר פרייקארפאטיה במערב אוקראינה, בסביבות השעה 13.40 - שעון מקומי. עשרה צוותי כיבוי הוזעקו למקום, ועל פי הדיווחים כי כוחות הכיבוי השתלטו על השריפה הקטלנית כתוצאה מההתרסקות, עד השעה 13:58.

כוחות ההצלה שהגיעו לזירה ניסו להציל את הנוסעים, אך לדאבון לב הם לא הצליחו להציל אף אחד מהם. נכון לעכשיו לא ידוע מה גרם למטוס להתרסק, עוד דווח כי נבדק האם המטוס בער עוד בעודו באוויר לפני שהתנגש בווילה.

אסון אוקראינה בחורי ישיבות התרסקות מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד