י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"איננו אזרחים סוג ב'"

הרב דרוקמן בקריאה לבנט: עצור את הקיצוץ בעולם הישיבות

לקראת ישיבת הממשלה בנושא תקציב המדינה, הרב חיים דרוקמן, יו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר וזקן רבני הציונות הדתית, יצא בקריאה דחופה לראש הממשלה - וקרא לו לעצור מיידית את הקיצוץ הדרמטי בעולם הישיבות | הוא נימק: "מדובר בעצם קיומו של עם ישראל"

הרב דרוקמן בקריאה לבנט: עצור את הקיצוץ בעולם הישיבות
נפתלי בנט עם הרב דרוקמן צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

הקיצוץ בתקציב: הרב חיים דרוקמן, יו"ר מועצת איגוד ישיבות ההסדר ומבכירי רבני הציונות הדתית, יצא הערב (רביעי) בקריאה דחופה לממשלת ישראל ולעומד בראשה נפתלי בנט לעצור מיידית את הקיצוץ הגדול בעולם הישיבות.

הרב דרוקמן ביקש מראש הממשלה להעמיד תקציב "מתאים" לעולם הישיבות בישיבת הממשלה שתדון ביום ראשון בסוגיית תקציב המדינה, כדי שהישיבות יוכלו להמשיך ולהתקיים. הרב טען שהקיצוץ עלול להביא לידי פגיעה ממש, ואף להביא לסכנה לקיומו.

"כפי שנשמע היום התקציב שצפוי להגיע ביום ראשון הקרוב לממשלה אינו כולל את הישיבות, ועשוי לפגוע באופן חסר תקדים בעולם הישיבות עד כדי סכנה לקיומו", הדגיש הרב דרוקמן בדבריו. "איננו אזרחים סוג ב' במדינה וזכותנו להתקיים בכבוד.

"התקיימנו בכבוד מקום המדינה בכל ממשלות ישראל לדורותיהן, ללא קשר לזהותו של העומד בראשן או להרכבן הקואליציוני ולא יעלה על הדעת שהממשלה הנוכחית עומדת להרוס את עולם התורה במדינת ישראל", הוסיף.

זקן רבני הציונות הדתית המשיך: "אני קורא לממשלת ישראל להתעשת במהרה וכבר ביום ראשון הקרוב לדאוג להעמיד תקציב מתאים על מנת שהישיבות תוכלנה להתקיים ולחיות ובכבוד".

"לא מדובר כאן בלוקסוס או במותרות, אלא בעצם קיומו של עם ישראל. אני מקווה מאוד שביום ראשון יובא לממשלה תקציב מותאם שיאפשר את המשך קיומו של עולם התורה", סיכם.

הרב חיים דרוקמן עולם הישיבות נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד