י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הח"כ הדתי תקף

ביקורת על מיסוי החד פעמי: "החלטתם לפגוע בלומדי התורה"

בדיון בכנסת בנושא הכפלת המס על כלים חד פעמיים, נאם ח"כ אבי מעוז, שתקף את ההחלטה: "על חשבון המשפחות ברוכות הילדים" | הוא ציטט את הרב קוק: "'למה לא תתחשבו עם רוח האומה?'"

ביקורת על מיסוי החד פעמי: "החלטתם לפגוע בלומדי התורה"
בחורים בישיבת עטרת שלמה בראשל"צ צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הכנסת דנה היום (רביעי) בנושא הכפלת המס על הכלים החד פעמיים, החלטה שפרסם לפני שבועיים שר האוצר אביגדור ליברמן.

חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת 'נעם' וחבר סיעת הציונות הדתית, נאם במליאה, וטען שמדובר במיסוי שיפגע בעיקר במשפחות ברוכות הילדים. בנוסף, הוא ציטט את הרב קוק שקרא בזמנו לעסוק ב"רוח האומה" כמו שעוסקים באיכות הסביבה.

"משרדי האוצר והגנת הסביבה מבקשים להעלות משמעותית את שיעור המס על כלים חד-פעמיים מתוך דאגה לאקלים ולסביבה", פתח מעוז. "לפני 110 שנים כתב מרן הרב קוק זצ"ל מאמר מחאה כנגד חילול שבת וחג במושבה עין גנים".

"בתוך דבריו הוא כותב להם: 'למה לא תתחשבו עם רוח האומה כמו שאתם מתחשבים עם כל תנאי האקלים והסביבה?'", ציטט יו"ר מפלגת 'נעם' את הרב קוק.

הוא המשיך: "את אותה שאלה אני רוצה להפנות לשר האוצר, לשרה להגנת הסביבה ולחבריהם בממשלת כל אזרחיה, הרי אתם בחרתם להשפיל את עולם התורה. אתם החלטתם לפגוע בלומדי התורה".

"אתם מקצצים בסבסוד המעונות של ילדי אברכים. אבל מה חשוב לכם? לדאוג לאקלים. ועל חשבון מי? כמובן, על חשבון המשפחות ברוכות הילדים, שאין להן כסף לקנות מדיחי כלים", סיכם מעוז.

חד פעמי העלאת מיסים אבי מעוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד