ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
כך פעלה השיטה | פרסום ראשון

"הנוכל הסדרתי" מכה שוב: ניסה לעקוץ אברכים בעשרות אלפי שקלים

שש שנים בדיוק לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין עוקץ מנהל גמ"ח כבן 82 בסכום של כ-10 מיליון שקלים, נעצר אתמול תושב מעלה אדומים בחשד כי ניסה לבצע עוקץ נוסף, הפעם בשכונת סנהדריה בירושלים | החשוד הוזמן לפגישה בידי הקורבנות, אך שם הפתיעו אותו השוטרים

"הנוכל הסדרתי" מכה שוב: ניסה לעקוץ אברכים בעשרות אלפי שקלים
מעצר, ארכיון צילום: פלאש 90

רפאל אוחנה, תושב מעלה אדומים, שהואשם בעבר בעוקץ של כ-10 מיליון שקלים מקשיש חרדי אשר ניהל גמ"ח בירושלים, נעצר אתמול (רביעי) בחשד כי ניסה לבצע, שוב, עוקץ כלפי אברכים חרדים - כך נודע ל'בחדרי חרדים'. אוחנה, כך לפי עדויות, השתמש באותה השיטה שבה נהג בעבר. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי אוחנה, בשנות ה-60 לחייו, הגיע בתחילת השבוע לשכונת סנהדריה בירושלים, שם פנה למספר תושבים וביקש שיפנו אותו לגורם בשכונה שאליו הוא יוכל להעביר תרומה נכבדה באדיבותם של נדיבים מארצות הברית.

במהלך "חיפושיו" של אוחנה אחרי הקורבן, הוא נתקל באברך ושאל אותו מי האדם הנכון שלו הוא יוכל למסור את התרומה, תוך שהוא מציג צ'ק על סך מאות אלפי שקלים, שלאחר מכן התברר כגנוב. לדבריו, "ישנו נדיב מארצות הברית שמעוניין לתרום את הצ'ק לצדקה", וכי "הוא מחפש אדם אמין שדרכו יוכל לתרום את הסכום הנכבד".

האברך הפנה את אוחנה למנהל גמ"ח המוכר בשכונה כמי שעוסק בענייני הצדקה. אלא, שאוחנה הפציר באותו אברך לקחת על עצמו את הטיפול בתרומה. אוחנה הסביר לאברך כי עליו להעביר לו עמלה בסך עשרות אלפי שקלים שיעברו אליו ולרואה החשבון.

האברך, שהתנהגותו של אוחנה העלתה את חשדו, פנה למנהל הגמ"ח וסיפר לו את שאירע. אז, נדהם האברך לשמוע כי אוחנה פנה גם לבעל הגמ"ח, למרות שאמר לו שהוא האדם המתאים לטיפול בתרומה. 

השניים, שהבינו כי מדובר בניסיון 'עוקץ', פנו לארגון 'עין ירושלמית' המפקח על הנעשה בשכונת סנהדריה בי-ם באמצעות מאות מצלמות אבטחה המוצבות בשכונה, שם המליצו להם מתוך ניסיון רב עם מקרי 'עוקץ' כאלה ואחרים בשכונה, לקבוע פגישה עם אוחנה ובמקביל דאגו לעדכן על כך את המשטרה. ברגע שהאחרון הגיע למקום הפגישה עם הצ'ק, קפצו עליו בלשים ועצרו אותו לחקירה, לא לפני שניסה להימלט מהמקום רכבו.


אוחנה בעת מעצרו

הבוקר (חמישי) הובא אוחנה לדיון בית משפט השלום בירושלים, שם החליט השופט ירון מינטקביץ להאריך את מעצרו בחמישה ימים. נציג המשטרה, רס"מ ניר בן חיים, אמר בפתח הדיון כי אוחנה "ניסה לבצע עבירות של קבלת דבר במרמה מאנשים חרדים". בהחלטתו כתב השופט כי מעיון בחומר החקירה "אכן עולה חשד כנטען, לביצוע עבירת מרמה בהיקף כספי נכבד מאוד, אשר גם המשיב קושר עצמו אליו".

כאמור, לא מדובר בפעם הראשונה שבה אוחנה נעצר ואף מואשם בעקבות מעשי מרמה. בשנת 2015 הוגש נגדו כתב אישום חמור בגין עוקץ מנהל גמ"ח, קשיש חרדי כבן 82, ממנו הצליח להוציא במרמה קרוב ל-10 מיליון ש"ח.

לפי כתב האישום שהוגש נגדו, במהלך שנת 2010, פגש אוחנה את מנהל הגמ"ח והציג עצמו כי הוא קשור לקרן תרומות מקנדה. הוא סיפר בכזב כי הקרן מנוהלת על ידי עו"ד צביקה שוורץ ורו"ח רוג'ר וייס (דמויות פיקטיביות), וכי השניים מעוניינים לתרום עשרות מיליונים לגמ"ח, מטעם הקרן.

במשך 5 שנים פנה עשרות פעמים אוחנה למנהל הגמ"ח, ואמר לו כי לשם השגת התרומה, עליו להעביר לידיו סכומי כסף עבור הוצאות שונות הכרוכות בקבלת התרומה. על יסוד מצגי השווא והמסמכים המזויפים, העביר מנהל הגמ"ח לאוחנה במהלך התקופה כ-9,600,000 מיליון ש"ח מבלי שקיבל דבר תמורתם.

במהלך התקופה האמורה, מנהל הגמ"ח פרע את פיקדונותיו וחסכונותיו לתוך חשבון העו"ש שלו על סמך הבטחותיו של אוחנה, כך שבסופו של יום איבד את כל כספו. הוא נעצרב-4.8.15 ומעצרו הוארך מעת לעת. בתאריך 24.8.15 הוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. בגין העבירות שיוחסו לו ישב אוחנה במאסר כארבע שנים.

 

עוקץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד