ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
טרגדיה בחופשה

הלכה לעולמה הפעוטה החרדית שטבעה בצימר

עוד אסון קשה בבין הזמנים. במהלך השבוע דווח על בת 4 שטבעה בבריכה בצימר שבגליל. היא פונתה למרכז הרפואי לגליל בנהריה כשמצבה מוגדר קריטי. הערב מודיעים מבית החולים בצער רב על פטירתה של הילדה, בת למשפחה חרדית

הלכה לעולמה הפעוטה החרדית שטבעה בצימר
טביעה. אילוסטרציה צילום: pixabay

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה נמסר הערב על פטירתה של בת ה-4 שטבעה השבוע בבריכה במהלך שהות משפחתה בצימר במועצה אזורית מעלה יוסף.

מבית החולים הדגישו כי נלחמו על חייה של הילדה במשך ארבעת הימים האחרונים ומציינים כי היא הובאה במצב אנוש ביום ראשון והעברה מחדר ההלם ליחידה לטיפול נמרץ ילדים.

מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים, ד"ר יואב הופמן מסר: "הפעוטה הובאה ביום ראשון במצב אנוש, ולאחר שטופלה בחדר ההלם הועברה ליחידה לטיפול נמרץ ילדים, כשהיא מונשמת. במשך ארבעה ימים נלחמו הרופאים על חייה, ולמרבה הצער נאלצו לקבוע את מותה".

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, עד כה בשנת 2021 טבעו למוות 14 ילדים, ארבעה מהם רק בשבוע האחרון.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים מסרה בתגובה לנתונים: "מכת הטביעות נמשכת ואנחנו רק באמצע הקיץ. טביעה היא גורם התמותה השני בשכיחותו בתאונות ילדים, אבל זו לא גזירת גורל. ילדים מתחת לגיל 5 ושאינם יודעים לשחות חייבים השגחה קבועה בסביבת המים. כאשר יש יותר ממבוגר אחד קובעים בכל רגע מבוגר תורן שתפקידו להשגיח על הילדים במרחק נגיעה וללא הסחת דעת. מחליפים בין המבוגרים בהתאם לצורך".

בנוסף היא מתריעה: "לא מזמינים נופש משפחתי לפני שמוודאים שהבריכה מגודרת עם שער שננעל אוטומטית למניעת כניסת ילדים ללא השגחה. אנחנו קוראים להורים אל תגידו לי זה לא יקרה - באחריותנו למנוע את האסון הבא".

כזכור, ביום ראשון סמוך לשעה 17:00 הוזעקו כוחות הצלה לחצר צימר ביישוב מנות שבגליל העליון, בעקבות דיווח על ילדה כבת 4 שנמשתה מבריכה בחצר הצימר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הילדה שהתה בחופשה עם בני משפחתה.

הילדה נמשתה מהמים כשהיא ללא הכרה וללא דופק ונשימה. כוחות ההצלה ביצעו בה פעולות החייאה והצליחו להשיב את הדופק. בהמשך היא פונתה למרכז הרפואי לגלול בנהריה כשמצבה מוגדר קריטי.

נאור כהן, חובש איחוד הצלה סיפר: "הילדה נמשתה מהמים ללא הכרה. ביצענו בה פעולות החייאה בסמוך לשפת הבריכה. כשחזר דופק היא פונתה במצב קשה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. עקב אופי האירוע פעלו במקום גם צוותי חוס"ן - היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה".

פראמדיק מד"א, הדי אלט וחובש רפואת חירום במד"א דור וקנין סיפרו: "הפעוטה שכבה בסמוך לשפת הבריכה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות ולאחר דקות מאומצות של פעולות החייאה מתקדמות ליבה שב לפעום ומצבה התייצב מעט. הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה להמשך טיפול בבית החולים כשמצבה קריטי והיא מונשמת".

מוקדם יותר באותו היום נקבע מותו של הפעוט משה ג'אן ז"ל בן השנתיים וחצי, שטבע למוות בשעות הצהריים בחוף הדייגים בעיר חדרה. לאחר שעה ארוכה של ניסיונות החייאה, פונה הפעוט לבית החולים הלל יפה בעיר תוך ניסיונות להציל את חייו, אך שם למגינת לב נקבע מותו.

אסונות גליל תחתון טביעה בבריכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד